"De kennis van de doorsnee gebruiker is over het algemeen vrij bedroevend te noemen. Bovendien hebben de meeste gebruikers slechts behoefte aan een basis-functionaliteit."
Dat klopt maar het gaat in dit topic om een opleiding en daar wordt vaak meer vereist dan wat basis-functionaliteit..... En dat zeg ik uit eigen ervaring want ik heb ook Office-lessen gehad op mijn per 12 november stoppende ICT-opleiding.
Ja en dat is omdat de school voor dat pakket heeft gekozen.
Dat is net zo als dat ze beslissen welke boeken je moet gebruiken maar een school zou makkelijk voor Libre kunnen kiezen boven MS Office. Maar dat doen ze niet want dan moet de leraar van alles opnieuw maken aan lessen. Bij een nieuwe versie moet hij dat ook maar dan gebruiken ze het excuus dat het alleen andere plaatjes zijn. Heb zelf zo les gehad waar we losse blaadjes kregen en in het boek van alles bij zette wat anders was geworden.
Maar klaar met school Vistaus?
@Vrijevogel, Voor wat ik met Libre doe heeft het alles wat ik in MS Office ook gebruikte. Zou niet weten wat er in MS Office in zit wat mij iets extra's kan bieden.
MS Office is inderdaad meer veranderd dan dat de overstap naar Libre Office is.
Het was voor mij meer zoeken dan dat ik in het begin bij Libre Office moest.
Tot nu toe heeft ieder bedrijf waar ik gewerkt heb een manier om iemand die het software pakket niet kent, het te leren. Daar staat wel tegenover dat je een basis moet hebben met een pakket en dan maakt het niet uit welk pakket. Zodra de basis er is weten ze dat je het zo onder de knie hebt. Is die basis er niet dan moeten ze je van 0 af aan opleiden en daar zitten ze niet altijd op te wachten en vooral tegenwoordig niet meer waar ze willen dat je van dag 1 productief bent.