Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Magister 5.0 werkt alleen met Silverlight!!  (gelezen 82233 keer)

Re: Magister 5.0 werkt alleen met Silverlight!!
« Reactie #100 Gepost op: 2011/12/09, 17:43:17 »
Silverlight onder Wine = no-go

« Reactie #101 Gepost op: 2011/12/09, 20:34:19 »
Silverlight onder Wine = no-go

Helaas ja

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #102 Gepost op: 2012/03/22, 19:50:59 »
Ik weet het: het is een oud draadje!

Aanstaande dinsdag heb ik een gesprek op de school van mijn kinderen. Dit naar aanleiding van het feit dat ik aangegeven heb dat ik geen gebruik kan maken van het in Januari in gebruik genomen Magister. Ik heb aangegeven dat ik mij gediscrimineerd voel vanwege het feit dat ik de vorderingen (of het uitblijven ervan), het evt spijbelgedrag etc. niet bij kan houden, daar waar dit voorheen wel mogelijk was met Teletop.
Het grappige is dat er in de schoolkrant door een leerling een behoorlijk kritische brief gezet is. In zijn brief geeft deze leerling aan dat Magister ook niet (goed) werkt op smartphones. Volgens de website van Schoolmaster moet Magister het overal (dus ook op Android) op doen behalve op Linux.
Ik heb onlangs ergens in een bericht van Jan Stedehouder gelezen dat de werking van de (betaalde?) plugin of app op Android ook niet goed werkt.
Zijn er hier mensen met een smartphone met Android die Magister werken? Werkt het ook fatsoenlijk? Het gaat me niet zozeer om het gebruiksgemak maar meer om het feit of het wel of niet fatsoenlijk werkt. Ik zou informatie als "bagage"mee willen nemen in het gesprek.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Groet,
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

« Reactie #103 Gepost op: 2012/03/23, 07:01:35 »
Goedemorgen Jeroen,

Een oud draadje maar nog steeds een hoogst actueel onderwerp. Inmiddels heeft de Tweede Kamer al twee keer vragen aan de minister van Onderwijs gesteld over het buitensluiten van groepen leerlingen en ouders. Het wachten is op de antwoorden op de tweede serie vragen. Voor het campagneteam dat bezig is om het probleem politiek aan te kaarten is het handig een kopie van het artikel in de schoolkrant te hebben.

http://www.janstedehouder.nl/2011/12/16/campagne-open-onderwijstoegang/

Ik kreeg eerder deze week het nieuwe artikel op de Schoolmastersite over de 'goede' ondersteuning van browsers en besturingssystemen, inclusief de garantie dat Silverlight toekomstbestendig is. Dat laatste kun je met een grote korrel zout nemen en bij de goede ondersteuning zijn voldoende vraagtekens te plaatsen. Opvallend is dat in het overzicht Blackberry ontbreekt (wordt ook niet gebruikt door scholieren  :| ) en dat de geboden functionaliteit voor de Android app tot voor kort zeer beperkt was. Hoe het er nu mee staat weet ik even niet, maar de app was in het najaar 2011 ook niet gratis. Stellen dat Magister werkt op Windows Mobile 6.5 klinkt leuk, maar dat is een OS van 3, 4 jaar geleden (dus geen ondersteuning voor mobiele telefoons met Windows Mobile 7). Kortom, Magister doet het niet overal met een magere ondersteuning voor Android.

Wil je ons op de hoogte houden van het gesprek met de school?

Bedankt en succes,

Jan Stedehouder

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #104 Gepost op: 2012/03/23, 09:33:45 »
Ik kreeg eerder deze week het nieuwe artikel op de Schoolmastersite over de 'goede' ondersteuning van browsers en besturingssystemen, inclusief de garantie dat Silverlight toekomstbestendig is.
LOL. Was laatst beroepshalve op de Tech Days van Microsoft (hét evenement in Nederland van de leverancier van dat andere OS), en er werd over alles gesproken, behalve over Silverlight. Nou, niet helemaal want er werd wel, weliswaar schoorvoetend een migratie-pad voorgesteld van Silverlight (= XAML) naar Metro (= HTML5/WinRT), al werd er ook bij verteld dat je dan net zo goed overnieuw kunt beginnen, gaat stukken sneller.

Silverlight is dood. Microsoft zegt het (en handelt er naar), Schoolmaster weet het (vandaar hun 'garantie'). Al zal deze dat nooit toegeven vanwege de onrust in de markt die dat teweeg zou kunnen brengen (zoals dat in managersjargon zo mooi heet).

http://webwereld.nl/nieuws/107038/microsoft-skydrive-dumpt-silverlight-voor-html5.html
http://www.zdnet.com/blog/microsoft/will-there-be-a-silverlight-6-and-does-it-matter/11180
http://www.dailytech.com/Microsoft+Considers+Silverlight+Exit+Strategy+Platform+May+Get+the+Axe/article23240.htm
« Laatst bewerkt op: 2012/03/23, 09:50:32 door markba »

« Reactie #106 Gepost op: 2012/04/07, 19:00:36 »
Wat een ....KNIP..... op een pagina! Gewoon Firefox gebruiken (=open source) met quickjava (=open source) werkt net zo goed als Silverlight, zelfs op Linux. Voor dat je begint te kraaien over "gesloten software in het onderwijs", "het aanleren van productonafhankelijke vaardigheden verplicht te stellen en door het verplichte gebruik van open standaarden een eind te maken aan de dwang om specifieke technologie aan te moeten schaffen" zult u eerst moeten nadenken. .......KNIP.....

Moderator-edit: graag beleefd blijven !...
« Laatst bewerkt op: 2012/04/08, 14:42:42 door Prosper »

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #107 Gepost op: 2012/04/07, 19:18:14 »
Kennelijk heb jij niet goed gelezen, Charlie3012. Het gaat om de schoolsoftware Magister 5.0. En die is geprogrammeerd in Microsoft Silverlight. Niet in Java. Bijgevolg kan die dus helemaal niet gebruikt worden in besturingssystemen die geen ondersteuning hebben voor Silverlight 5. Zoals Linux. Er bestaat wel een bèta van Silverlight 4-compatibele ondersteuning genaamd 'Moonlight' voor Linux, maar Magister werkt daar dus niet mee. Conclusie: Magister 5.0 is wel degelijk een systeem met en voor gesloten software dat dus geen gebruik maakt van open standaarden. De scholen die Magister 5.0 gebruiken hebben nagelaten een behoorlijke verdediging te geven voor het negeren van hun wettelijke verplichting om open standaarden en open software te gebruiken. Dáár gaat het over!

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #108 Gepost op: 2012/04/07, 19:20:50 »
Goed. Zou jij voor mij een schermafdruk willen maken van een werkende magister met de configuratie die je hier voorstelt? Dat werkt niet nee, klopt. Zou je dan voortaan ook iets rustiger je onzin mening willen verkondigen? Hartelijk dank. Fijne avond nog.

En Bloom was me voor.

« Reactie #109 Gepost op: 2012/04/07, 19:46:11 »
@allen

Ik wil adviseren om niet op Charlie3012 te reageren. Op mijn blog zijn dit soort reacties ook binnengekomen. Het is niet meer dan een flame bait, waarschijnlijk afkomstig uit de hoek van direct betrokkenen. Gewoon hun gang laten gaan, wij blijven het probleem op inhoud, met argumenten bij de minister en Tweede Kamer aankaarten. En dat gaat tot dusverre prima ;-)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #110 Gepost op: 2012/04/07, 20:14:20 »
Charlie3012 lijkt me inderdaad een trol. ...[ moderator-edit]....

Enfin. Goed om te horen, Jan, dat de boel nog steeds prima op de rails staat. Je doet hier belangrijk en baanbrekend werk mee; het is van fundamenteel en mogelijk zelfs doorslaggevend belang voor de toekomst van open-bronsoftware in Nederland. De reikwijdte gaat ver uit boven die van Magister alleen: er kan een precedent worden geschapen. :)
« Laatst bewerkt op: 2012/04/08, 14:45:35 door Prosper »

Offline HarzG

• Lid
« Reactie #111 Gepost op: 2012/04/08, 00:02:49 »
....[ moderator-edit ]...

... en Jan +10 -> op de inhoud - want juist daaraan ontbreekt het de "andere kant" ...
« Laatst bewerkt op: 2012/04/08, 14:45:03 door Prosper »
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce