Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Meer dan 2 besturingssystemmen op één PC, kan dat?  (gelezen 14412 keer)

Offline softbart

• Lid
Re: Meer dan 2 besturingssystemmen op één PC, kan dat?
« Reactie #50 Gepost op: 2011/02/09, 22:29:11 »
@Kees,

Ik ben het zo gewend dat ik me niet eens heb afgevraagd of er nederlandse man pages bestaan.
Zo google is onze vriend. Ik heb gevonden http://man.cx

In het invulveld vul je naam van de man page in bijvoorbeeld ls.
In de man page zie je aan de linkerkant "Available in" daar onder vindt je nl (mits er een nederlandse vertalings is), aanklikken en ..............
Uiteraard is er geen garantie dat op deze site alle man pages aanwezig zijn en/of in het nederlands.
Niet geschoten is altijd mis.

groet,

Theo

P.S.
Mocht je nog vragen hebben over welk onderwerp dan ook, plaats deze dan zoveel mogelijk in de juiste rubriek.
Dan heb de meest mogelijk respons.

Offline KeesS

• Lid
« Reactie #51 Gepost op: 2011/02/10, 17:09:21 »
@Kees,

Ik ben het zo gewend dat ik me niet eens heb afgevraagd of er nederlandse man pages bestaan.
Zo google is onze vriend. Ik heb gevonden http://man.cx
bedankt voor deze link Theo. 
(Hoe zoek en vind U dit precies?)

Citaat van: softbart
Mocht je nog vragen hebben over welk onderwerp dan ook, plaats deze dan zoveel mogelijk in de juiste rubriek.
Dan heb de meest mogelijk respons.

Dat begrijp ik, maar het is, soms of vaak, lastig (voor mij) om het juiste onderwerp te bepalen.
Bijv.  Ik begon mijn vraag in <Installatie> omdat ik iets wil installeren.
De vraag werd verplaatst naar <andere distributies>
Via diverse antwoorden kwam ik bij "VirtualBox", nu ben ik weer bij <Ubuntu> en vraag naar de <MAN>.
Moet ik nu van onderwerp veranderen, dan weten anderen (waaronder U) toch niet meer waar mijn berichten blijven?
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline softbart

• Lid
« Reactie #52 Gepost op: 2011/02/10, 21:31:39 »
@KeesS,

Voor het zoeken van artikelen e.d. heb ik geen vaste methode voor.
Vaak probeer ik mijn neus te volgen en met volharding en een beetje geluk kan je tot leuke resultaten komen.

Door het willen installeren van Suse ( is een ander OS) werd jou vraag overgeplaatst van installatie (van Ubuntu) naar de rubriek "andere distributies".
In de rubriek "andere distributies" wordt ook heel makkelijk de relatie gelegd met VirtualBox. Vandaar ook reacties en dieper ingaan van VirtualBox.
Je hebt besloten om verder te gaan met Ubuntu. Dus je volgende vragen hebben mogelijk geen relatie meer met de rubriek "andere distributies".
Nu stel je een vraag over man-pages in de rubriek "andere distributies". Hierdoor bestaat de kans dat er heel makkelijk over je vraag wordt heen gelezen.
"man pages" is eigenlijk een klein programma'tje om informatie uit te lezen over een programma. Dus hoort je vraag eigenlijk thuis in de rubriek "software en configuratie".

groet,

Theo