Als we Kees echt willen helpen dan kunnen we beter met Kees samen kijken wat voor problemen hij heeft met de Ubuntu boeken en Ubuntu.
Of Kees verder helpen om Suse op de computer te zetten zodat hij aan de cursus kan beginnen.
Kees mag het zeggen.
groet,
Theo
Theo, U slaat de spijker op de kop, of, legt de vinger op de zere plek.
Ik heb grote waardering voor al die vriendelijke hulp die mij geboden wordt, maar ik kom helaas geen steek verder; ik rol van het ene probleem in het andere.
Mijn grote "wens" is om Ubuntu goed te leren, het liefst zó goed dat ik later ook met simpele commando's in de terminal de zaak kan laten draaien.
Maar dan zou ik die commando's ook willen begrijpen en weten wat er eigenlijk gebeurt als ik iets in type.
Nu vrees ik dat het wel bij een "wens" zal blijven, want met het klimmen van de jaren gaat het "leren" steeds moeilijker. Het geheugen laat me in de steek en een goede ondergrond ontbreekt. (alleen lager onderwijs genoten en ken geen Engels)
Toch wil ik het proberen.
Nu terug naar Uw bijdrage.
Mij helpen met de Ubuntu-boeken zal lastig zijn, tenzij iemand naast mij komt zitten en alles wat ik niet begrijp aan mij uitlegt.
Helpen om openSuse op mijn computer te zetten zodat ik met die cursus verder kan gaan, zou misschien een optie zijn.
Hoewel ik van anderen in dit forum heb begrepen dat openSuse niet zo'n goede keuze is. (jammer genoeg kan ik van Ubuntu zo'n cursus niet vinden)
Maar als ik daardoor meer inzicht krijg in Linux in het algemeen, lijkt mij dat toch een goede "aanloop" om later weer met Ubuntu verder te gaan.
De cursus zou gemiddeld 4 maanden duren, maar al zal ik daar een jaar of langer over doen, maakt niets uit. (als die tijd me nog gegeven wordt tenminste)
Theo bedankt dat ik het mocht zeggen