Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: updatebeheer doet niks  (gelezen 89 keer)

updatebeheer doet niks
« Gepost op: Gisteren om 10:12:16 »
Beste mensen,

na een upgrade doet bij een ondersteunings"klant" update beheer het niet meer. Ik heb even gekeken via de terminal en krijgen de volgende foutmelding bij sudo apt update en sudo apt upgrade:
E: Niet juist gevormde regel 1 in sources-bestand /etc/apt/sources.list.d/third-party.sources (URI parse)
E: De lijst van bronnen kon niet gelezen worden.
Pak ik dat bestand er bij staat er:
Types: deb
URIs: cdrom:[Ubuntu-MATE 22.04.1 LTS _Jammy Jellyfish_ - Release amd64 (20220809.1)]/
Suites: jammy
Components: main restricted universe multiverse

Wat moet hier staan?  (het gaat om een upgrad van Ubuntu Mate 22.04.1 naar Ubuntu Mate 24.04
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: updatebeheer doet niks
« Reactie #1 Gepost op: Gisteren om 11:04:26 »
Gooi die bron er gewoon uit.  ;)

Overigens: Ubuntu MATE lijkt op sterven na dood te zijn. Overweeg eens een overstap naar de MATE-editie van Linux Mint 22.3?
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 11:18:34 door Pjotr »

Re: updatebeheer doet niks
« Reactie #2 Gepost op: Gisteren om 11:42:20 »
Bedankt Pjotr!

Ga het zo verwijderen. Ja ik volg de ontwikkelingen over Mate. Een paar van de mensen die ik ondersteun zitten nog op Ubuntu Mate en kunnen met 24.04 nog even door met wat bekend voor ze is. Zelf ben ik al wel over op Linux Mint Mate edition.
Ik las wel op het Ubuntu Mate forum dat er opvolgers voor de ontwikkeling van Ubuntu Mate gezocht worden en er zich ook mensen aanmelden. Dus ik hou de ontwikkelingen wel in de gaten.
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum