Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap  (gelezen 37665 keer)

Offline woteb

  • Lid
Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #25 Gepost op: 2009/08/11, 08:55:37 »
@ Woteb:

is deze overtuigend genoeg?

Het bestaat uit de volgende onderdelen (voor Gnome 2):

1. http://www.gnome-look.org/content/show.php/Complete+Vista+Aero+theme+(automated)?content=72318

Uit dit pakket heb ik gekozen:
Elementen: aero-clone
Pictogrammen: Windows Vista

2. Gnome-menu

(Alles instellen op Vista)

3. Wallpaper

(weet niet meer), gewoon even googlen (afbeeldingen) op "Vista wallpaper"

Veel succes ermee ;-)

Heel overtuigend, maar het script doet het niet.... Op zich geen probleem omdat ik e.e.a. ook handmatig kan doen.
Die achtergrond had ik al (standaard geleverd bij mijn laptop).

Het probleem is dat die iconen zich niet gedragen zoals het behoort.
Ik heb gisteravond een laptop van school ernaast gehouden (waarop ik Vista heb geïnstalleerd), en het komt behoorlijk overeen met wat ik op mijn HP 550 heb staan.
Nogmaals, jammer van die iconen, want de rest is wel goed. Het moet er niet ui zien als Vista Ultimate met Aero, maar als Vista Basic. En dat lukt nu behoorlijk.

Hier wat overzicht-schermen:


NueveXT-2.2, Kleur goed, iconen rechtsom i.p.v.linksom.


Polar-icons 2.2, kleur verkeerd, iconen goed.


Aero-icons, iconen verkeerd weergegeven.

Die klok en dat kalendertje zijn Gdesklets, Screenlets werken bij mij niet.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline woteb

  • Lid
Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #26 Gepost op: 2009/08/11, 12:21:19 »
Ik heb de desktop iconen handmatig aangepast naar Aero-CrazyFolk. Zo ziet het er nu uit:



Ik ga straks een image maken en dan een verse installatie doen met KDE4. Kijken wat ik daar van kan maken?
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #27 Gepost op: 2009/08/11, 12:31:09 »
=D Dan heb je zoveel gepuzzeld en lopen klo***en om het echt te laten lijken, trappen de collega's er niet in!  XD
Ik weet niet hoe deskundig ze zijn, maar rechtsonderin moet je misschien wat schrappen. Als ze Ubuntu kennen doorzien ze je door het Bestandssysteem. Kan je dat "C:" noemen?

Offline ivo

  • Lid
Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #28 Gepost op: 2009/08/11, 13:52:37 »
Ik wil mijn collega's na de vakantie even goed beetnemen. Daarom zou ik mijn laptop zo goed mogelijk op Windows Vista laten lijken. Nu heb ik op dit forumonderdeel wel het een en ander gezien.
Maar concreet: Wat kan ik het beste gebruiken om mijn Debian/Ubuntu laptop zo goed als 100% op Vista te laten lijken?
Ik gebruik XFCE, maar Gnome mag natuurlijk ook. Ik heb een laptop waarop standaard Vista Basic stond. Het stickertje staat er nog op.

Graag met links naar de bronnen, zodat ik het makkelijk kan ophalen. Binnenkort hoop ik dan het resultaat hier te posten.

En natuurlijk, alvast bedankt!

PS: Ik heb al een paar goed bruikbare Emerald thema's. Ik zoek dus een goed Vista Basic GTK thema, een werkbalk en iconen.

Nog veel leuker zou zijn dat de laptops van je collega's na HUN vakantie plots in Ubuntu zouden opstarten.
Zoals ik ooit bij een collega op zijn Solaris CDE machine op 1 april Microsoft Internet Explorer voor Solaris liet opstarten ipv Netscape (jaja, Netscape!!)


http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_Explorer_for_UNIX

« Laatst bewerkt op: 2009/08/11, 14:02:12 door ivo »
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline woteb

  • Lid
Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #29 Gepost op: 2009/08/11, 14:05:01 »
Nog veel leuker zou zijn dat de laptops van je collega's na HUN vakantie plots in Ubuntu zouden opstarten.
Zoals ik ooit bij een collega op zijn Solaris CDE machine op 1 april Microsoft Internet Explorer voor Solaris liet opstarten ipv Netscape (jaja, Netscape!!)

Jij bent helemaal een grapjas zeg..... ;) Ik heb dergelijke grapjes heel vroeger wel eens uitgehaald in het WP 5.1 tijdperk. Toen kon je van die mooie toetsenbormacro's maken. Wat deed ik dan? De N en de M en de G en de H verwisselen. En niemand die dat snapte.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Dave

  • Lid
Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #30 Gepost op: 2009/08/11, 14:32:17 »
ik ben bang dat dergelijke alleen maar weer de praatjes voeden dat alles van microsoft afgekeken wordt.
Ja lachen maar die beweringen worden serieus gedaan.

Offline ivo

  • Lid
Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #31 Gepost op: 2009/08/11, 14:40:32 »
Nog veel leuker zou zijn dat de laptops van je collega's na HUN vakantie plots in Ubuntu zouden opstarten.
Zoals ik ooit bij een collega op zijn Solaris CDE machine op 1 april Microsoft Internet Explorer voor Solaris liet opstarten ipv Netscape (jaja, Netscape!!)

Jij bent helemaal een grapjas zeg..... ;) Ik heb dergelijke grapjes heel vroeger wel eens uitgehaald in het WP 5.1 tijdperk. Toen kon je van die mooie toetsenbormacro's maken. Wat deed ik dan? De N en de M en de G en de H verwisselen. En niemand die dat snapte.

En wat dacht je van gewoon fysiek de toetsjes omwisselen.
En dan ook het rijtje 1-2-3 en 7-8-9 op het numerieke keypad verwisselen.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline n00buntu

  • Lid
Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #32 Gepost op: 2009/08/11, 17:22:46 »
ik ben bang dat dergelijke alleen maar weer de praatjes voeden dat alles van microsoft afgekeken wordt.
Ja lachen maar die beweringen worden serieus gedaan.
Een paar rake Compiz effecten blazen dat soort praatjes wel weg, hoor. =D

In Windows Vista moet je het doen met Flip3D (en misschien Dreamscene) en dan heb je het 'opzienbarende' van Vista wel gehad.

Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #33 Gepost op: 2009/08/13, 07:39:43 »
Wel vreemd dat niemand het over GnoMenu heeft, een Windows achtige Menu.
Alleen weet ik niet meer waar ik het vandaan had, had ik even om wat vrienden in de maling te nemen.

Offline Roel1963

  • Lid
Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #34 Gepost op: 2009/08/13, 08:41:33 »
Ik ben inmiddels wel benieuwd of het gelukt is en of er iemand is ingestonken of niet :evil:

Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #35 Gepost op: 2009/08/13, 08:49:01 »
Bij mij zei 80% Vista, 10% XP, en de overige 10% zei "weer een of andere Linux".

Offline woteb

  • Lid
Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #36 Gepost op: 2009/08/13, 09:28:02 »
Wel vreemd dat niemand het over GnoMenu heeft, een Windows achtige Menu.
Alleen weet ik niet meer waar ik het vandaan had, had ik even om wat vrienden in de maling te nemen.
Ziet er mooi uit David, maar bij mij doet ie het niet.... :(
Dat komt misschien omdat ik Debian i.p.v. Ubuntu gebruik. Maar ik zal het eens op mijn USB Ubuntu proberen.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline kamelot

  • Lid
Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #37 Gepost op: 2009/08/13, 10:02:04 »
Dit geintje heb ik ook een keer uitgehaald.
Je moet trouwens op gnomelook niet naar vista zoeken .
Maar naar linsta .
Ken er helaas geen link naar toe maken .
Hier heb je wel iconen die er erg op lijken .
http://www.gnome-look.org/content/preview.php?preview=1&id=62759&file1=62759-1.jpg&file2=62759-2.jpg&file3=62759-3.jpg&name=LiNsta-icons
Weet niet of je het nog nodig heb.
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Offline woteb

  • Lid
Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #38 Gepost op: 2009/08/13, 10:15:54 »
Die link ken ik, maar die iconen weigeren goed te worden weergegeven, ze zien er uit als Gnome iconen, vooral de desktop- en bestandsiconen. De enigste die er goed op lijken en die werken zijn deze:
http://www.gnome-look.org/content/show.php?content=49990

Dit is op dit moment de stand van zaken:



Die sidebar is googlegadgets-gtk. Als ik weer naar mijn werk ga dan haal ik nog wat iconen van de taakbalk af, evenals die handgrepen.

Hier een geopend venster:

Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #39 Gepost op: 2009/08/13, 18:21:39 »
Dat komt misschien omdat ik Debian i.p.v. Ubuntu gebruik.
Aan je thread titel te zien is dat niet wat je zei.

Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #40 Gepost op: 2009/08/13, 18:50:16 »
Ik moet zeggen dat ik vind dat je al behoorlijk dichtbij bent gekomen. Dichtbij genoeg voor een kantoorgrap in ieder geval.

Maar maak je het jezelf niet te moeilijk? Een handje waterkers zaadjes en een vochtsproeiertje voor een paar dagen levert ook een geinig resultaat:

 

Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #41 Gepost op: 2009/08/13, 19:31:51 »
Persoonlijk zie ik meteen dat het Windows Vista niet is, maar een doorsnee kantoormedewerker gelooft het denk ik al als de achtergrond er als bij Vista uit ziet :P

Offline Jitse

  • Lid
Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #42 Gepost op: 2009/08/13, 20:07:19 »
Het icoontje om de taakbalk in te schuiven valt wel erg op (linksonder, taakbalk)

Jitse

Offline woteb

  • Lid
Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #43 Gepost op: 2009/08/13, 22:03:46 »
Het icoontje om de taakbalk in te schuiven valt wel erg op (linksonder, taakbalk)

Jitse
Je bedoelt de handgrepen van de taaakbalk links en rechts? Die haal ik als het zover is wel weg, dan is de taakbalk zo kaal mogelijk. Ik heb de handgrepen nog nodig om de taakbalk te laten verdwijnen i.v.m. Virtualbox en Grdesktop waarbij ik een zo groot mogelijk scherm kan krijgen.
De netwerkmonitor, het fototoestel en dat icoon met 'Computer' haal ik straks wel weg.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline heir4c

  • Lid
Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #44 Gepost op: 2009/08/14, 14:34:55 »
Dat icoontje met 'Computer' zou ik laten staan, typisch windows. En zet er een mooie 'Prullenbak' op. (Noem hem ook zo)
Die 'Home' zou ik eerder weghalen, typisch linux.
En voor internet een mooie 'e' icoontje erop en klaar is Kees.
 8)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #45 Gepost op: 2009/08/14, 19:03:44 »
Screenlets installeren hiermee kan je een losse gnome hoofdmenu aanmaken zodat die kwart boven de taakbalk uitsteekt

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #46 Gepost op: 2009/08/14, 21:51:45 »
Woteb geeft al in een eerdere post aan dat screenlets niet werken bij hem.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline woteb

  • Lid
Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #47 Gepost op: 2009/08/14, 22:11:33 »
Ik denk dat het wel zal lukken. Vanavond heb ik de eerste ontmoet die mijn laptop zag. Hij keek er eens heel goed naar, en twijfelde wat hij zag. Nog eens goed kijken. Virtualbox had ik draaien in een venstertje. "Dat lijkt wel Linux", maar toen ik zei dat Virtualbox ook voor Windows was moest hij nog eens goed kijken. "Het ziet er wel heel erg Windows Vista uit moet ik zeggen, maar ik kan niet geloven dat je dat hebt draaien. En die snelheid van jouw laptop kan ik moeilijk rijmen met Vista."
Uiteindelijk heb ik hem toen Compiz gedemonstreerd om hem te overtuigen dat het wel degelijk Debian was wat hij zag.

Dit was iemand die computers maakt, repareert en beroepsmatig en hobbymatig veel met Vista werkt. De minder onderlegde collega's van mij zullen er wel intrappen denk ik zo. Dit is wat die man vanavond zag:



Ik heb Iceweasel van een Explorer icoon voorzien en Icedove van een Outlook 2003 icoon. Het /home icoon heb ik 'mijn documenten' genoemd.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #48 Gepost op: 2009/08/14, 22:18:21 »
Ehhhhhh,,,, ik denk idd dat je mij zeker voor de gek had kunnen houden hiermee.

Maar hoe zien de window´s er uit als je er eentje opent? Wat dat is dan toch vaak wel weer anders.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline woteb

  • Lid
Re: Ubuntu op Windows vista laten lijken, collega grap
« Reactie #49 Gepost op: 2009/08/14, 22:24:52 »
Ehhhhhh,,,, ik denk idd dat je mij zeker voor de gek had kunnen houden hiermee.

Maar hoe zien de window´s er uit als je er eentje opent? Wat dat is dan toch vaak wel weer anders.



Maar een dergelijk venster heeft hij niet gezien. Eigenlijk had hij ook niet veel tijd, maar de eerste indruk zette hem op het verkeerde been.

Weet je wat eigenlijk het grappige is: Omdat ik alles op Vista wil laten lijken, krijg ik ook de beperkingen van Vista omdat ik hiermee veel minder flexibel kan werken. Ik mis bijv. Wbar en nog veel meer handigheidjes die ik nu allemaal weg moet stoppen omdat het anders veel te veel op Linux gaat lijken.

Voor een goede grap is het wel leuk, maar als ik een en ander heb gefopt ga ik er meteen weer iets anders opzetten.
« Laatst bewerkt op: 2009/08/14, 22:28:12 door woteb »
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)