Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ati drivers en beryl  (gelezen 734 keer)

ati drivers en beryl
« Gepost op: 2007/04/30, 15:51:27 »
ok dit is crossposten maar kom er niet uit.

ik heb een ati 9600 pro met 256mb.
ik wil graag beryl draaien maar dat wil niet echt. hoe krijg ik nou voor eens en altijd gewoon beryl aan de praat?
ik had eerst een nvidia kaart en dat ging natuurlijk prima maar het moet ook met deze kaart werken. en deze is beter dan die nvidia vandaar.

ik draai ubuntu feisty.

ik ken denk ik alle howto's wel snap niet dat dit zo onduidelijk kan zijn.
als ik het helder heb maak ik er een howto van want al die dingen zijn mij te vaag.
homemade HTPC

bermond

  • Gast
ati drivers en beryl
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/01, 13:53:03 »
hallo,
Ik zit ook al een paar weken te klooien met mijn grafische kaart Ati radeon 9550 64mb.
Ik zie bijvoorbeeld niet het volledige scherm. Het rode knopje rechts boven"afmelden" bevindt zich net  buiten het zichtbare gedeelte van me scherm.Ook kan ik de refreshrate niet hoger krijgen dan 60hz.

IK heb wel ati drivers via pakketbeheer geinstalleerd dan heb ik de mogelijkheid om uit meerdere schermresoluties te kiezen en is het scherm wel volledig, maar de refreshrate kan ik niet verhogen. Tevens heb ik dan problemen met openoffice dat zomaar niet meer wil opstarten. Heb al eerder gevraagd in dit forum. Dat openoffice niet wil starten na installatie van ati-drivers zou ook aan Java kunnen liggen. Maar zo wordt het wel erg complex. Ik lees meer in dit forum over problemen met ATI-kaarten!! Dus wat is er aan de hand met Ubuntu en Ati-kaarten?

Ook heb ik Beryl geinstalleerd maar daar kan ik sowieso niks mee worden, krijg daar echt niks van aan de praat!!