Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: taal  (gelezen 7445 keer)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
taal
« Gepost op: 2007/04/29, 11:34:02 »
Hallo mede-buntu's
mischien een stomme, en al te vaak beantwoorde vraag maar,

ik heb de engelse Ubuntu geinstalleerd (ik weet niet waarom, maar dit doe ik al sinds 1 dat ik ook met Windows begon te werken, gewoon engels, lekker handig voor de handleidingen en wiki's ;))

maar, nou vind ik het toch wel vervelend dat alles wat ik intik in bijvoorbeeld gaim en, op dit moment dit text vakje als fout word beschouwd omdat die settings op engels staan,

dus om een lang verhaal iets korter te maken, is het mogelijk de invoer taal ergens op NL te zetten? zodat me spellings controle in het nederlands checkt?

Azalin

  • Gast
taal
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/29, 12:22:49 »
Bij Systeem > Beheer > Taalondersteuning (engelse varianten ben ik even kwijt maar kun je denk ik zelf wel op komen) kun je je voorkeur taal opgeven...

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
taal
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/29, 12:51:16 »
Citaat van: Azalin
Bij Systeem > Beheer > Taalondersteuning (engelse varianten ben ik even kwijt maar kun je denk ik zelf wel op komen) kun je je voorkeur taal opgeven...
geweldig, dit was precies wat ik zocht! thnx! (een bericht zonder 100 rode lijntjes :D)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
taal
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/29, 13:06:23 »
trouwens,

ik moest nog wel even bij firefox, zoeken naar een dictonary -> en even wijzigen naar NL. werkte bij andere applicaties (gaim enzo) wel gewoon gelijk :)! super

Azalin

  • Gast
taal
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/29, 13:08:12 »
Mja, ik heb die dictionary van firefox ook geïnstalleerd en geselecteerd maar hier blijft ii suf doen.. naja, ga ik straks ngo wel een keer achterna...

Azalin

  • Gast
taal
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/29, 13:15:24 »
Mmm, ik had dus gewoon even met mijn rechter muisknop op een rood onderstreept woord moeten klikken en daar voor Nederlands woordenboek moeten kiezen :) Naja, ik ben nu ook de rode streepjes kwijt... meestal ;-) want soms dan type ik een beetje lomp. :) Maargoed, mooi dat het bij jou ook opgelost is. Tja, Ubuntu is niet zo moeilijk :) en het wordt alleen maar makkelijker. Nog even en je hebt echt helemaal niets te doen :)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
taal
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/29, 13:24:37 »
precies, aan de ene kant vind ik dat wel jammer.. want ik geniet er wel van, dat rond kloten, en dan steeds meer bereiken.. ik begon met een half gare ubuntu install,
en nu heb ik beryl draaiend, me talen kloppen, alle pakketten die ik gewend was of beter alternatieven van linux zelf draaiend

oh boy! straks heb ik niks meer te doen haha

elke keer als iets weer werkt heb je echt zoiets van yeah!