Beste allen,
Onlangs een Dell Inspiron 15-3552 met 14.04 LTS voorgeïnstalleerd gekocht (Intel Celeron N3060, 2,16GHz, 500 GB, 4GB RAM).
Braaf de "10 dingen te doen voordat...." gevolgd. Om te beginnen alle downloads binnenhalen. Op 3/4 hapert 'ie. Vervolgens wordt de netwerkverbinding verbroken.
Printscreen lukt niet meer, via gastaccount ook niet. Dus vandaar bij deze de meldingen:
System program detected
Do you want to report it now?
Cancel Report...
Geen van deze 2 opties lukt. Als ik via de koninklijke weg wil afsluiten, gaat 'ie naar afmelden. Vervolgens gaat 'ie in ' t geheel niet uit

. Er wordt wel gevraagd of ik zeker wil afsluiten, maar er wordt geen optie ja/nee gegeven. Dus maar de rooie knop ingedrukt.
Word bovendien uit mijn eigen account gegooid en de netwerkverbinding wordt verbroken. Ook een USB wordt niet gedetecteerd.
Via de gastaccount krijg ik de melding:
Er is in Ubuntu 1.04 helaas een interne fout opgetreden
Executable path
/usr/lib..............
Kon wederom geen prtscr. maken.
Na terugzetten naar fabrieksinstellingen ontstond hetzelfde probleem met een andere melding (ook geen prt. scr. mogelijk):
"Updates installeren...
grub-efi-amd64 configureren"
Heb uiteraard contact met Dell gehad. Echter de garantie behelst slechts de hardware... En dat terwijl ik nu juist vanwege de voorgeïnstalleerde Ubuntu voor deze Dell heb gekozen!
Momenteel dus sterk een gevoel van de kat en de zak

Wat adviseren jullie mij? 16.04 installeren? Hoe doe ik dat dan? Heb 'm al gedownload op een stick, maar deze wordt niet gedetecteerd. Een CD-speler heeft dit model niet meer.
Alvast dank & groet! Fedde