Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dell 1501 Ati Xpress 1150 + Beryl werkend krijgen...  (gelezen 795 keer)

steffel

  • Gast
Dell 1501 Ati Xpress 1150 + Beryl werkend krijgen...
« Gepost op: 2007/04/27, 23:36:08 »
Beste medegeruikers,

Allereerst moet ik even mededelen dat ik vrij nieuw ben met Ubuntu , sinds een kleine week aan het spelen. Dankzij diverse blogs en forums heb ik mijn laptop goed werken en razend snel in verhouding met mijn vorige besturingssystemen.
Voor mijn vrienden met een Dell 1501 kijk eens op http://ubuntu1501.blogspot.com/  en je zult merken dat je installatie feilloos loopt dankzij zijn howto's.

Enkel het gedeelte waarom ik van XP naar ubuntu (Feisty overigens) switch me nog niet gelukt... Deze forum is enkel m'n laatste hoop.

Mijn drivers lijken netjes te zijn geinstalleerd en Beryl + manager zie ik ook in m'n tray maar deze kan niet op Beryl gezet worden enkel op compiz of de standaard gnome window manager. Als hem toch op Beryl zet via de manager flitsen mijn vensters beetje maar gebeurt er verder niets en staat vooralsnog niet op Beryl... Geen mooie kubus of iets...

fglrxinfo : en dit is wat ik zie:

display: :0.0 screen: 0
OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
OpenGL renderer string: RADEON XPRESS Series
OpenGL version string: 2.0.6334 (8.34.8)

De Setting Up XGL & Creating a XGL Login inclusief de Repository Settings aangepast .
En uiteindelijk Beryl (overigens moest er een Roll Back Beryl Core uitgevoerd worden omdat de nieuwe core niet zou werken met xgl in combi met mijn videocard).

Ik hoop dat iemand is die mij hier mee kan helpen..

Rainmaster

  • Gast
Dell 1501 Ati Xpress 1150 + Beryl werkend krijgen...
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/28, 09:15:41 »
je hebt een ATI video kaart en daar zijn heel veel problemen mee.

Heb er zelf ook veel last van! En ik vind dat er door ATI of ubuntu maar wennige aangedaan word om dit probleem op telossen.

En op verschillende fora krijg je maar wennige response! zeggen gewoon simpel! moet je maar ander video kaarten kopen! naja ik ben niet van plan om mijn X1800 ati weg te doen!