Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: linux mint 18 xcfe, probleem bij instal. nouveaudriver naar nvidia 304.  (gelezen 221 keer)

Offline fienie

• Lid
Hallo, ik heb op mijn al oudere laptop 32-bits Linux Mint 18 met Xfce .
Heb  i.p.v. de xorg nouveau-driver (die het overigens  goed deed) de aanbevolen nvidia 304 driver geinstalleerd en herstart.
Alleen blijft nu het scherm zwart met een " kale" login waarna de melding dat de xserver niet gevonden wordt.
Hoe kan ik weer terug naar de werkende situatie? Ik weet niet meer bij de instellingen te komen
« Laatst bewerkt op: 2016/11/17, 16:29:47 door fienie »

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
  • Steunpunt: Nee
Re: linux mint 18 xcfe, probleem bij instal. nouveaudriver naar nvidia 304.
« Reactie #1 Gepost op: 2016/11/17, 18:17:16 »
Start 'm eens op met "nomodeset" als opstartparameter:
https://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld#TOC-Beeld-via-de-opstartopties-van-Grub
(punt 1.2, linkerkolom)

Helpt dat?

Offline fienie

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2016/11/17, 18:27:26 »
Na verschillende malen opstarten en het kale inlogscherm deed ie het weer met horten en stoten weliswaar en heb ik de driver maar weer teruggezet naar de nouveau v xorg. Ik zal jouw suggestie op enig rustig moment proberen. Tot zover, vriendelijk bedankt.

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
« Reactie #3 Gepost op: 2016/11/17, 18:34:17 »
Er zit een fout in de nieuwste versie van nvidia-304.... Schuld van Nvidia. Omdat het een gesloten niet-vrij stuurprogramma is, kan de "redding" alleen van Nvidia komen.

Offline fienie

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2016/11/17, 18:57:43 »
Of ze dat nog zullen doen met zo'n oud kaartje valt te betwijfelen Dus toch maar weer de Nouveau Driver deed het immers ook goed

Offline MauRice2

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2016/11/21, 20:20:16 »
Fienie,

Ik weet hoe oude je nVidia VGA-kaart is maar als je ook de nvidia-340 wordt aangeboden bij 'Extra Stuurprogramma's"
Neem die dan, hiet geen probleem met deze nvidia-340 versie (Ubuntu 16.04).

MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556