Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu dns van Google instellen?  (gelezen 409 keer)

Offline MKe

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Xubuntu dns van Google instellen?
« Gepost op: 2016/10/20, 22:53:57 »
Hoi,

Waar is een goede manier om blijvend in Xubuntu 16.04 een dns in te stellen? Een meneer die ik help heeft vaak het probleem dat veel websites van niet gevonden worden. Nu vind ik in netwerk instellingen van Xubuntu een mogelijkheid om een alternatief dns op te hebben en als ik daar 8.8.8.8 opgeef, dus die van Google, dan werkt het weer naar behoren. Echter lijkt Xubuntu dit niet te onthouden want deze meneer zat een paar dagen later weer met hetzelfde probleem. Dus wat is de juiste manier? Ik heb geprobeerd met resolv vind, maar weer niet precies de juiste procedure. Er staan veel verschillende beschrijvingen op het internet, maar veel is verouderd. Kan iemand me helpen?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: Xubuntu dns van Google instellen?
« Reactie #1 Gepost op: 2016/10/20, 23:00:49 »
Het makkelijkste is om het in te stellen op de router/modem. Via DHCP krijgt het hele netwerk dan de juiste DNS instellingen.

Offline Buzzin

• Lid
Re: Xubuntu dns van Google instellen?
« Reactie #2 Gepost op: 2016/10/21, 08:57:49 »
geef er wel altijd twee op, dan is er nog een fall-back mocht er eentje niet direct reageren.
8.8.8.8 en 8.8.4.4 (beide google)

Ik heb het zelf gewoon in de netwerkmanager gedaan.... (in mijn geval wicd)
Bij het Wired Network opgeven dat je static DNS wil gebruiken.
Het zoekpad en dns domein zijn niet zo belangrijk als je geen interne records hebt (lijkt me niet als je google gebruikt)
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
DebianDevuan, KDE & OperaVivaldi addict, RedHat Engineer

Offline pederoco

• Lid
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 16.04.5
Laptop: xubuntu 16.04.5 minimal 
"No windows in the house but somehow there's more light..."