Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Picasa en explorer.exe  (gelezen 1376 keer)

Offline grumph

• Lid
Picasa en explorer.exe
« Gepost op: 2007/04/26, 16:36:54 »
hallo,
Ik heb een paar dagen geleden Picasa geïnstalleerd via de deb-file van de google.
Vreemd genoeg vond ik explorer.exe tussen mijn processen terug.
Na wat opzoekingswerk vond ik deze
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/5897
en nog heel wat andere op internet.picasa IE + linux

Mijn bedenkingen/vragen?

Wordt die explorer exe mee geïnstalleerd met picasa? / Kan deze kwaad? (ik kill hem gewoon in mijn processen)

Is dit een trojan of gewoon een nood aan IE ondersteuning in picasa?

Verwijderen?

Hebben andere picasa-gebruikers dit ook?

Offline Soul-Sing

• Lid
Picasa en explorer.exe
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/26, 16:51:02 »
ik heb geen ervaring van picasa. het is geen deb.(al staat dat er wel) , maar een prog. dat onder wine draait. dus misschien komt daar die expl. exe vandaan....

Offline bwmchris

• Lid
    • mobile vikings
Picasa en explorer.exe
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/26, 17:22:36 »
het is idd en progje dat onder wine draait en vrij goed zelfs.goede fotobeheerder waar je ook je foto's mee kan bewerken redelijk ver zelfs.heb hem hier ook draaien in linux.installeerde ook vanzelf maar je moet wel ff lezen hoe op de site van picassa. weet het nl niet meer van buiten hoe ik het juist gedaan heb.
firefighter is not somthing you do..
       ...... its something you are
black magic pearl octavia II combi

Offline grumph

• Lid
Picasa en explorer.exe
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/26, 17:51:43 »
Citaat van: bwmchris
het is idd en progje dat onder wine draait en vrij goed zelfs.goede fotobeheerder waar je ook je foto's mee kan bewerken redelijk ver zelfs.heb hem hier ook draaien in linux.installeerde ook vanzelf maar je moet wel ff lezen hoe op de site van picassa. weet het nl niet meer van buiten hoe ik het juist gedaan heb.
Ik ken picasa hoor. Is inderdaad een goed fotoprogramma vandaar dat ik hem niet zomaar van mijn pc wil gooien.
Maar ik vind het toch wel heel vreemd dat explorer.exe plots in mijn processen zit bij het starten van het programma (of starten wine?)

Weet iemand wat het er doet?

Heeft iedereen die picasa installeert er last van?

Offline Soul-Sing

• Lid
Picasa en explorer.exe
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/26, 17:58:03 »
ww web:
I've been using Picasa on Linux distro installs for ages now, have not had the prob you report, tho there have been times it has slowed it down, shortly after install while it is scouring the drive for images, as I do have quite a lot. I simply open up the process manager if I can't shut it off manually and force explorer.exe to shut off, then restart the app.

expl. exe lijkt bij het prog te horen...

Picasa en explorer.exe
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/26, 18:00:31 »
Ik denk het mischien wel,
omdat Picasa eigenlijk een fotobewerkingsprogramma is bedoeld om de foto's gemakkelijk op het internet te kunnen posten.

Offline Soul-Sing

• Lid
Picasa en explorer.exe
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/26, 18:01:43 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Ik denk het mischien wel,
omdat Picasa eigenlijk een fotobewerkingsprogramma is bedoeld om de foto's gemakkelijk op het internet te kunnen posten.
klopt en een groet!! :)