Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: vertraagde start van Conky in Xfce (Xubuntu)  (gelezen 1241 keer)

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
  • Steunpunt: Nee
Tip: vertraagde start van Conky in Xfce (Xubuntu)
« Gepost op: 2016/09/29, 15:00:03 »
In Xfce (Xubuntu) heeft Conky een vertraagde start nodig (van ongeveer 20 seconden), want anders zou het kunnen dat hij "verdwijnt" achter je bureaubladachtergrond. Dat doe je zo:
https://sites.google.com/site/computertip/atheros#TOC-Laat-Conky-automatisch-opstarten
(punt 4, rechterkolom)

Doe er je voordeel mee!   :)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Dwarsligger
  • Steunpunt: Ja
Re: Tip: vertraagde start van Conky in Xfce (Xubuntu)
« Reactie #1 Gepost op: 2016/09/29, 15:58:59 »
Sinds gisteren ben ik ook bezig met Conky, maar onder Xubuntu is een vertraging inderdaad nodig.
Bij Instellingen > Sessie en Opstart, tabblad automatische start van Toepassing staat:sh -c "sleep 10 && conky"waarbij het getal de vertraging in seconden is.
OpenStandaard evangelist, OpenSource promotor, OpenData liefhebber.
Xubuntu gebruiker en voorstander (XFCE).
In Nederland bekend als een Dwarsligger.

Offline Pjotr

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2016/09/29, 17:00:13 »
Sinds gisteren ben ik ook bezig met Conky, maar onder Xubuntu is een vertraging inderdaad nodig.
Bij Instellingen > Sessie en Opstart, tabblad automatische start van Toepassing staat:sh -c "sleep 10 && conky"waarbij het getal de vertraging in seconden is.
Dat klinkt als een makkelijkere oplossing dan die van mij.... Jij gebruikt dus geen afzonderlijk scriptbestandje?

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Dwarsligger
« Reactie #3 Gepost op: 2016/09/29, 17:13:06 »
Jij gebruikt dus geen afzonderlijk scriptbestandje?
Nee, dit werkt direct.
Maar zo slim ben ik dus niet, de oplossing heb ik ergens op internet gevonden.
Wat die -c doet weet ik niet :lol:
Dit heb ik ook gebruikt, toen rfkill niet werkte, om mijn bluetooth uit te zetten.
« Laatst bewerkt op: 2016/09/29, 17:14:56 door Ron »

Offline Pjotr

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2016/09/29, 17:23:30 »
Ik heb 't even uitgeprobeerd, en jouw oplossing werkt ook bij mij! Bedankt voor de tip. Ik ga m'n eigen tip gelijk maar even aanpassen, want hoe eenvoudiger hoe beter.  =D

Overigens is 10 seconden net wat te kort op mijn flappie. Daarom heb ik 't op 20 seconden gezet, hoewel 15 seconden vermoedelijk ook al genoeg zou zijn.

Offline Nero

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2016/09/29, 18:52:43 »
Wat die -c doet weet ik niet :lol:
-c geeft aan dat de shell de opdracht die volgt moet uitvoeren. Zonder deze zoekt de shell naar een script waarvan de naam volgt.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Dwarsligger
« Reactie #6 Gepost op: 2016/09/29, 19:20:52 »
-c geeft aan dat de shell de opdracht die volgt moet uitvoeren. Zonder deze zoekt de shell naar een script waarvan de naam volgt.
Weer  iets geleerd, bedankt :lol:

Offline HarzG

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2016/09/30, 10:19:48 »
De -c achter de sh is inderdaad voor de shell. Er is ook nog een -c voor conky zelf waarin een bepaalde configuratie kan worden geladen/getest. conky -c ~/.conkyrcZodra je de terminal sluit verdwijnt conky weer. Dat is prima als je verschillende conky-configuraties wilt testen.conky -c ~/.conkyrc2
Daarnaast is er nog de optie conky (na een conky-crash of om een andere configuratie te laden) als daemon te starten. Hierdoor blijft conky ook dan op het scherm als de terminal weer wordt gesloten. Deze daemon-modus is niet nodig bij "Sessie en Opstart" wordt geladen.
conky -d -c ~/.conkyrc
Deze vertraging met sleep bij het is volgens mij sinds mei nodig (misschien ook al langer 15.04&15.10 heb ik niet gebruikt.)
Xubuntu 18.04; siduction-15.1.0 Xfce