Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Agendafunctionaliteit voor mailserver onder linux  (gelezen 1269 keer)

patd

  • Gast
Agendafunctionaliteit voor mailserver onder linux
« Gepost op: 2007/04/25, 15:42:59 »
Hallo allemaal,

Ik heb een werkende mailserver opgezet onder ubuntu, nl Postfix.

Maar nu vroeg ik mij af: is er een programma beschikbaar dat het mogelijk maakt om een agenda te delen? Zoiets als het welkomstscherm van outlook, waar je agendapunten in kunt voeren. Nu moeten die agendapunten alleen voor iedereen zichtbaar zijn.

Is er zo'n programma dat ik kan combineren met de mailserver?

Alvast dank voor de reacties.

Guus

  • Gast
Agendafunctionaliteit voor mailserver onder linux
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/25, 15:44:15 »
evolution calender of Kontact :)

patd

  • Gast
Agendafunctionaliteit voor mailserver onder linux
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/26, 17:16:26 »
Dank voor je reactie,

Evolution is zegmaar het standaard ubuntu mailprogramma.. Maar hoe kan iedereen dan die agenda bekijken vanaf verschillende computers (wel in een netwerk?)

Guus

  • Gast
Agendafunctionaliteit voor mailserver onder linux
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/26, 18:29:20 »
ik heb weinig ercvaring in dit maar misschien bestanden delen ? :)

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Agendafunctionaliteit voor mailserver onder linux
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/26, 19:32:41 »
Ik gebruik Thunderbird, dus ben er niet zeker van. Ga eens naar bewerken - voorkeuren. Kies vervolgens voor het tabblad "agenda en taken". Vervolgens klik je op "agenda publiceren" en "toevoegen". Dan zou het moeten lukken mits je de juiste instellingen opgeeft.

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
ยท Mijn persoonlijke Linux blog

patd

  • Gast
Agendafunctionaliteit voor mailserver onder linux
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/27, 16:07:50 »
Hallo,

Heb gezocht in Thunderbird maar zo'n tab is nergens te vinden helaas...
Als die agenda er is, en ik heb het geconfigureerd, zullen dan alle gebruikers een agenda zien? De gebruikers loggen in op hun eigen pc en maken contact met de server..
En als de gebruikers dan wat bijschrijven, dan moet dat natuurlijk ook zichtbaar zijn voor iedereen. Ik hoop dat julle me kunnen volgen :).

Weet iemand anders nog een oplosing?

patd

  • Gast
Agendafunctionaliteit voor mailserver onder linux
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/02, 20:48:18 »
Hallo,

Ik heb inmiddels een agend/kalender in thunderbird geinstalleerd (ightning) op dezelfde pc waarop de mailserver staat.
Als ik een kalender wil maken, druk ik nieuw en op netwerk (zodat iedereen hem kan zien, denk ik). Dan staat er locatie. Ik ben erachter gekomen dat het programma accepteert als je https:// intikt.
Kan ik hieruit concluderen dat ik de kalender moet hosten oid? Ik weet het nl even niet meer.
Ik heb ookal andere software gezocht, maar nog niet echt iets gevonden dat past bij mijn wensen.

Kris, ik heb trouwens nergens een knop "agenda publiceren" gevonden in thunderbird... en een tab "agenda en taken" is er ook niet. Wel een lightning tab, maar daar kan ik niet zoveel mee.

Weet iemand raad?