Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Is het doorzetten van het ontwikkelen van opensource games nuttig?  (gelezen 2522 keer)

Offline bartveurink

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Toen de eerste versie van Age of Empires uitkwam, was ik meteen verkocht. Ik speel graag Strategie en city-simulator games. Ik ben pas begonnen met LinCity-ng te spelen. Ik heb een aantal punten die ik in de game zou willen zien. Om dat te realiseren is het nodig om onderdelen te programmeren.
Is dit de moeite waard? Zijn opensource Linux games populair genoeg om onderdelen aan een bestaand spel toe te voegen? Zijn er daarnaast programmeurs te vinden om opensource games te schrijven? Kan een opensource game net zoveel uitdaging bieden als een betaalde game?

Offline Kees3

  • Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: Is het doorzetten van het ontwikkelen van opensource games nuttig?
« Reactie #1 Gepost op: 2016/07/15, 09:25:26 »
Er zijn wel een aantal kwalitatief goede opensource games, zoals Battle for Wesnoth en Openttd, maar ook die moeten het meer van de gameplay dan van de laatste mode op grafisch gebied hebben. Verder denk ik niet dat er genoeg opensource gameprogrammeurs zijn om een vergelijkbaar aanbod qua spellen te bieden als wat er betaald aangeboden wordt. Komt nog bij dat voor sport- en racegames vaak licentiekosten moeten worden afgedragen, waardoor gratis onmogelijk is.

Offline erik1984

  • Lid
    • erik1984
  • Steunpunt: Nee
Re: Is het doorzetten van het ontwikkelen van opensource games nuttig?
« Reactie #2 Gepost op: 2016/07/17, 17:21:29 »
Nuttig is het natuurlijk altijd als je er je eigen programmeervaardigheden mee vergroot, bovendien los je er ook voor jezelf een probleem mee op. Zelf heb ik er ook weleens naar gekeken maar veel Linux-spellen zijn in C of C++ gescreven en daar ben ik niet (meer) vaardig genoeg in.