Dank je voor je checklist, Johan. Zo benader ik het zelf ook altijd. En ik heb zelf ook altijd met alternate geïnstalleerd en nog nooit problemen gehad. Vandaar de verrassing.
Even voor de duidelijkheid:
-Je hebt de iso die je hebt gedownload gecheckt dmv de md5sum, die komt overeen met de md5sum op de ubuntu site.
-Het branden verloopt zonder problemen.
-Bij het opstarten van de cd kan je in het eerste menu kiezen om de cd te controleren op fouten. Er worden geen fouten gevonden.
Ja, ja, ja

-Het installeren gaat fout.
Heb je enig idee op welk punt hij vastloopt?
Zie je foutmeldingen? Eventueel op control-alt-F1 of F2 drukken.
Het hing al snel op iets met restricted zus en zo, en helaas kon ik dat niet zo snel zien en was te duf om verder te kijken op de manier die je terecht aangeeft. Ga nooit dit soort dingen doen na een dag hard werken, denk ik wel eens.
Op de forums en zo duikt er wel IETS op over problemen met de alternate-cd in bepaalde situaties, maar niet helder genoeg. Na drie pogingen heb ik alles geïnstalleerd via de desktop-versie. Die is inmiddels zo goed dat ook de partitionering geen probleem meer is. Heb ik dat ook eens gedaan en alles is goed verlopen, geen enkele 'hick-up', alles werkt zoals ik gewend was met die computer.
Kan je wat specificaties (merk en type) geven van je computer: moederbord, harde schijf, cd/dvdspeler, etc.
Het is een oudere opgevoerde computer met een Asus K7V moederbord, een AMD Athlon 700 CPU, een drietal harde schijven van 15, 40 en 80 GB, en een BenQ-DVD-rom. Als grafische kaart zit er nu een oudere nVidia GeForce MX420 64 MB VRAM, 4x AGP in. En nogmaals het functioneert allemaal prima, ook eerder al, met de versie vóór Dapper Drake (hoe heet die ook weer).
Ik weet niet wat er mis ging. Maar ik zal bij mijn andere computers ook eens beginnen met de alternate-cd, eens kijken of daar nog problemen ontstaan.
Dank voor de aandacht.