@ flashbax,
laat Ubuntu 16.04 LTS 64-bit maar geïnstalleerd staan en laat ALLE updates hun werk doen.
"
Ubuntu of een ander 'Linux-gestuurd besturingssysteem' is géén Windows, het is anders. Dit vraagt een inspanning om het te leren gebruiken en de mouwen moeten inderdaad, af en toe, weleens worden opgestroopt. Niks gaat vanzelf zoals je het bij Windows gewoon was. De omschakeling vraagt een gewenning en een "klik". Ik ben ook al 63 en ben niet te beroerd om iets nieuws te leren en er mee te werken -- het houd mij allert en fit.
Ik ben al, bijna, twee jaar Windows vrij. Ik heb het nog geen moment gemist. Ik zou zelfs niet meer terug willen.
Er is zoveel te ontdekken in 'Linux'. Het is plezierig werken met een 'Linux-gestuurd besturingssysteem'.
Ik probeer je wellicht te overtuigen. Maar voel je vrij."
Ik reik hierbij een alternatief aan:
Installeer VM Ware of VirtualBox.
Na het installeren van VirtualBox kan je een gedownloade .iso van Windows 7 Enterprise in VirtualBox installeren ( én het is gratis en je kan het 5x hernieuwen -- 6x te gebruiken -- = 540 dagen te gebruiken -- tegen dan zijn er misschien wel al andere mogelijkheden ...?).
Hoe je dit moet doen staat, stap voor stap, uitgelegd op de website van Computertips van Pjotr.
https://sites.google.com/site/computertip/samsung ===> als je deze stappen
strikt volgt dan is dit zó gepiept.
(Zet twee werkbladen op om makkelijker te kunnen werken)
Je kan nog meer distro's in VirtualBox installeren als je dit zou wensen.
Een distro of een Windows die binnen VirtualBox draait kan ook geen kwaad berokkenen aan het Host-systeem.
Maar, ...als je Windows in VirtualBox installeert moet je ook een anti-virus programma én een ...., en een .... installeren om veilig te kunnen werken met Windows binnen VirtualBox.
Ubuntu, of een andere 'Linux-distributie' heeft dat niet van doen.
Voel je vrij en maak, voor jezelf, de beste keuze.
groet,
spievensterke.