Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Absurd gedrag van Windows  (gelezen 431 keer)

Offline Aart1938

• Lid
Absurd gedrag van Windows
« Gepost op: 2016/06/14, 15:21:03 »
Beste lezers,
Absurd gedrag van Windows.

1:Gedurende 3 jaar heb ik zonder problemen Windows 7 en Ubuntu 12.04 naast elkaar gedraaid. Elk OS op een eigen harde schijf.
  Ubuntu op een SSD.
  Via het Bios-bootmenu koos ik het gewenste OS. Alles OK.

2:Windows 7 vervangen door Windows 10 op een nieuwe SSD. Dus twee schijven, Ubuntu resp Windows 10 ('clean install'via USB.)
  Installatie geslaagd. In het bios-bootmenu de beide schijven. Koos ik voor Ubuntu werd toch Windows geladen!!

3:Via de ubuntu live CD gparted geraadpleegd. Tot mijn verbazing had Windows op de Ubuntu SSD een bootpartie gemaakt
  van 500MB:Flag boot. Met eigen boot loader neem ik aan.
  Indeling is nu: sda1 ext4, sda2 swap en sda3 NTFS flag boot, label: door systeem gereserveerd.
  Vraag: Kan ik volstaan met het verwijderen van de 500MB partie of moet ik Grub daar in plaatsen?

Bij voorbaat dank uw hulp.
Groet,
Aart1938

Offline DeBaas

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: Absurd gedrag van Windows
« Reactie #1 Gepost op: 2016/06/15, 12:04:02 »
Mogelijk de bootflag op sda1 zetten? (gparted van de LiveCD)
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Aart1938

• Lid
Re: Absurd gedrag van Windows
« Reactie #2 Gepost op: 2016/06/15, 21:00:11 »
Bedankt voor de tip. Ga ik proberen, dan moet wel een bootloader op de windows partitie staan.