Ik heb Feisty op mijn werklaptop geïnstalleerd. Eerst heb ik een upgrade uitgevoerd van Edgy naar Feisty. Dat gaf eigenlijk geen problemen. Alleen vond ik Feisty nu niet zo snel dan ik had gedacht. Dan kán aan de upgrade (met achtergebleven rommel) liggen.
Alez, dan maar een verse installatie. Dat ging ook probleemloos.
Alleen kom ik de volgende hinderlijke zaken tegen (misschien iemand anders ook??).
1. Na het inloggen krijg ik in de linkerbovenhoek van het scherm een zwart vierkantje. Dat verdwijnt wanneer ik Gnumeric opstart en daar met een cursor in beweeg.
Dit kan aan de drivers voor je videokaart liggen, of aan de instellingen in xorg.conf
2. Ik heb een Compaq Armada E500 en heb een overgevoelig (synaptics) tutchpad gekregen. Heel irritant want als ik naar iets beweeg dan gaan er programma's opstarten waar ik met de muiscursor alleen maar overheen navigeer. Ik heb de instellingen voor de muis dratisch teruggezet, maar als ik daarna Dapper terugzet (via partimage heb ik verschillende installaties opgeslagen: Dapper, Feisty en Mepis 6.5), dan kan ik met de muis nagenoeg niets meer doen omdat de muisbewiging en gevoeligheid te laag staat afgesteld.
Nu heb ik ook Mepis Linux op mijn systeem, en daar kan ik het tutchpad wel instellen. Bestaat er iets dergelijks voor Gnome?
Jazeker, zoek eens in synaptic naar synaptics, dan kom je o.a. gsynaptics tegen
3. Ik heb op Dapper VMware server geïnstalleerd, maar dat lukt niet bij Feisty. En VMware server is een vereiste voor het draaien van Ubuntu op mijn werkpaardje. Heeft iemand VMware server al werkend gekregen onder Feisty?
Nog niet geprobeerd.
Verder ben ik met Fiesty aangenaam verrast door de snelle en soepele installatie, maar bovenstaande drie puntjes zou ik graag werkend willen hebben
In de quote hierboven heb ik een aantal antwoorden gezet

Mijn ervaringen met Feisty zijn prima.
De installatie was doodsimpel, en het installeren van allerlei programma's gebeurt vaak automatisch (codecs enz.)
De enige problemen waar ik nu nog last van heb is dat de multimedia toetsen niet werken in een aantal programma's.
Dit is een bug, die snel wordt opgelost hoop ik.
Qua snelheid is het iets sneller geworden dan mijn vorige Edgy installatie, die zwaar getweaked was

Binnenkort de laptop ook even overzetten naar Feisty, of een tripel boot er van maken.
Ik hoop dat daar de hardware ondersteuning ook makkelijker is geworden, want in eerdere versies van Ubuntu was het nogal lastig om vooral de wireless aan de praat te krijgen. Het gaat om een Acer, met een knopje om de wireless aan of uit te zetten.
Voor Windows moet je de drivers installeren voordat de knop werkt, en in Linux moet je acer_acpi of acerhk modules compileren. Vervolgens nog een mooi script schrijven zodat het knopje daadwerkelijk ook iets doet.