Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Na updates (13-5-16) geen internet/ethernetverbinding op pc  (gelezen 4543 keer)

Re: Na updates (13-5-16) geen internet/ethernetverbinding op pc
« Reactie #25 Gepost op: 2016/05/14, 16:43:43 »
@maasnet

Top! Ik ben nu ook weer online met de pc  8-)
Vraagje, ik lees in die link van jou: and use Synaptic to upgrade libnm-util2, libnm-glib4, libnm-glib-vpn1, and gir1.2-networkmanager-1.0
Is dat ook nog nodig om te doen?

Ik heb toch nog even naar je laatste vraag gekeken.
Als je Synaptic opstart dan staat er inderdaad dat de files libnm-util2, libnm-glib4, libnm-glib-vpn1, en gir1.2-networkmanager-1.0 opgewaardeerd kunnen worden.
En dat heb ik dan ook gedaan.
In de bugmelding wordt dat eigenlijk ook geadviseerd.
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

« Reactie #26 Gepost op: 2016/05/14, 18:26:41 »
Dank je wel  =D
Alleen die laatste: gir1.2-networkmanager-1.0 ging een beetje anders. De rest was inderdaad opwaarderen.
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

« Reactie #27 Gepost op: 2016/05/15, 13:24:44 »
Maasnet, zeer bedankt voor die deb file link!

Zelf geen last gehad maar wel een nicht van mij die vrijwel dezelfde computer als ik heb met ook Ubuntu 14.04 LTS.  Vrijdagavond belde zij mij, geen internet meer. Vanochtend ben ik er langs geweest. Zo te zien mankeerde er niets aan KPN modem en aansluiting daarvan op computer. Wat mij wel meteen opviel was dat het netwerk/verbindings pictogram op haar bureaublad domweg ontbrak.                                                                                           Dus vanaf meegebrachte USBstick die deb file geïnstalleerd, computer herstart en alles weer perfect!

Offline Hein

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2016/05/23, 11:20:48 »
Dit probleem is (ook, simpel) op te lossen door de pc met kabel aan te sluiten dan:
sudo ifconfig eth0 up
sudo dhclient eth0
dan updaten.