Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opstartprobleem(pje) na de Grub  (gelezen 112 keer)

Offline yJi

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Opstartprobleem(pje) na de Grub
« Gepost op: 2016/05/09, 12:26:44 »
Na het gedoe met mijn Digitizer dongle heb ik als laatste dit nog weer gedaan om VB weer helemaal opnieuw te gaan installeren

Heb als laatste dit net gedaan met dit commando in terminal:
sudo apt-get purge virtualbox*

Nu wil ik weer heropstarten en dan kom ik 2 foutmeldingen tegen in een schermlangfile van 46 regels, waar dat file staat is mij een groot ? .
Op volgende regels kom ik dit tegen:
  9 * Starting SMB/CIFS File and Active Directory Server  [fail]
37 *Starting MDM Display Manager                                       [fail]

Het stopt in het scherm met het LM1-logo in beeld vervolgens houdt er mee op verder op te starten.
Nu start ik op via de LM-DVD op de logische partitie, dus ook niet op de partitie waar het in het LM-logo ermee ophoudt.

Kan ik dat nog aanpassen dat het wel weer gaat werken.
(ik vind het typisch dat dit weer op een stierdag gebeurt)

De Grub zie ik nog wel, maar opstarten gaat dan niet in alle drie opties, dan heb ik dus de externe DVD nodig en dan kan ik wel van twee opties
opstarten. Van de eerste en de derde LM (Xfce en Rafaƫla, maar vanaf de optie waar ik ook op kan scannen en printen dus niet, dan zie je dat schermlange file)

Hopelijk heb ik het duidelijk genoeg verwoord. Bedankt alvast.
Het Licht aan het einde van de tunnel hoeft nooit uit hoor, 't is immers oneindig ;)
Desktop+125 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander , Brother MFC-J5910DW

Offline yJi

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Opstartprobleem(pje) na de Grub
« Reactie #1 Gepost op: 2016/05/10, 10:45:23 »
Dit heeft denk ik te maken met de installatielijst van Linux Mint.
Ik heb geprobeerd het net zo te doen voor het veranderen van de wachtwoorden alleen werkt dat niet bij mij.
Vermoedelijk omdat er nu veel te veel regels bijgekomen zijn, ook niet als ik het bij alle 'eerste regels'  verander in 'rwinit=/bin/bash'.
Moet je dat trouwens ook verwijderen in de 'init-regel' direct onder de 'linux /boot/vmlinuz-' regel?

Kan/mag  ik de overbodige regels direct in het Grub-Menu verwijderen.
Ongeveer net zo als wanneer je de regel met  'linux  /boot/vmlinuz-' aanpast?
Zodat er dan maar  1 menu overblijft. (ja af en toe krijg ik ook een ' vergiethoofd' met al mijn proberen).

Geduld is ene schone zaak  ;)
« Laatst bewerkt op: 2016/05/10, 10:48:50 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel hoeft nooit uit hoor, 't is immers oneindig ;)
Desktop+125 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander , Brother MFC-J5910DW