@
Jan11000,
Ik heb na het verschijnen van de (fout)melding "live" ingetoetst en inderdaad daarna startte de stick verder op.
Toen ik na het uitproberen van Xubuntu 16.04 wilde herstarten, wachtte ik tevergeefs op de melding om de stick (schijf) te verwijderen. Toen mijn PC weer verder door wilde starten heb ik op goed geluk de stick er maar uit getrokken. Ik weet nu niet of dat wel zo verstandig was.
Toen ik vanmiddag probeerde om van de opstart-stick Xubuntu 16.04 te installeren duurde het allemaal onvoorstelbaar lang.
Na het aanklikken van "Xubuntu installeren" heb ik meer dan een kwartier moeten wachten tot er eindelijk iets gebeurde.
Na mijn keuze voor de "Nederlandse taal" duurde het opnieuw 12 minuten voordat ik "verder" kon gaan.
Toen heb ik de installatie maar afgebroken, want ik vermoed dat er (nu) toch ergens iets mis is met mijn opstartstick.
"Geduld is een schone zaak", zegt men, maar er zijn wel grenzen aan. Ik meen ergens gelezen te hebben dat het installeren van een opstartstick sneller zou gaan dan van een Live-DVD.
Vraag: Wat zijn de ervaringen van andere forumleden die Xubuntu 16.04 geïnstalleerd hebben?
Heeft het bij U ook zo lang geduurd? Heb ik geen geduld genoeg, of is er bij mij toch iets mis met de stick?