Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Scherm gaat op zwart bij streamen vanaf NPO  (gelezen 341 keer)

Offline Tirza

  • Lid
Scherm gaat op zwart bij streamen vanaf NPO
« Gepost op: 2016/04/26, 18:14:24 »
Ik heb een vraag, en een vaag vermoeden van de oorzaak maar ik kom er ook na googelen en verschillende oplossingen uitproberen niet uit. Wanneer ik in Chrome of Firefox kijk naar NPO.nl gaat mijn scherm na een x-aantal minuten op zwart. Ik krijg dit niet aangepast. Ik begrijp dat het iets van doen heeft met Flash. Blijkbaar zijn de manieren die ik heb geprobeerd (installeren Caffeine bv.) voor andere versies van Ubuntu? Iemand een idee?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Scherm gaat op zwart bij streamen vanaf NPO
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/26, 20:17:40 »
Is het niet eenvoudig je scherm dat na x minuten van inactiviteit (kijken naar film wordt door de computer als "inactiviteit" gezien) zwart gaat voor stroombesparing? Ga naar instellingen - Brightness & Lock (Helderheid en versleuteling). In dit scherm verander je de instelling "Turn screen off when inactive for: " naar "never" (althans de Nederlandstalige equivalenten - heb zelf een Engels systeem).

Offline Tirza

  • Lid
Re: Scherm gaat op zwart bij streamen vanaf NPO
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/27, 20:05:45 »
Geweldig, hij doet. Of: hij doet het niet, eigenlijk.
Is er eigenlijk iets als Ubuntu voor dummies ofzo? Ik loop vaak tegen dit soort doodsimpele dingetjes aan.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Scherm gaat op zwart bij streamen vanaf NPO
« Reactie #3 Gepost op: 2016/04/28, 13:24:18 »
Dit gaat weg als je het systeem een beetje begint te kennen. Ik had dit ook toen ik net met Ubuntu begon te werken, en vroeger bij mijn eerste start met Windows was het net zo. En ja, er bestaan wel degelijk goede toegankelijke inleidende boeken voor Ubuntu, ook in het Nederlands.