Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: oorzaak nadat windows 10 heb geinstalleerd start Ubuntu niet meer van dvd?  (gelezen 491 keer)

Offline alfredo

  • Lid
Beste mensen ik weet niet waaraan het licht, toen Windows Vista op mijn laptop Samsung R710 stond ging zowel het installeren van Ubuntu vanaf dvd heel goed de webcam herkende hij wel niet maar voor de rest werkte het uitstekend. Ook na volledige installatie naast Windows Vista werkte Ubuntu correct op webcam na. Op een gegeven moment heb ik besloten Windows 10 uit te proberen het was wel een hele bevalling maar uiteindelijk gelukt van een schone harde schijf.
Ook daar werkte de webcam wel echter de microfoon in Skype kon ik niet geinstalleerd krijgen. Dus dit gaf feitelijk het zelfde probleem af.
Wat ik erger vind is dat mijn ISO dvd niet meer opstart zowel de 32 als de 64 bits uitvoering. Heb geprobeerd te zien of ik in het Bios kon komen door op F2 te drukken maar dit werkt niet voorheen wel dit heb ik gedaan of te bekijken of er iets veranderd was in het opstart menu dit is natuurlijk niet op die manier te zien, nu is mijn vraag hebben meer gebruikers hier mee te maken gehad en eventueel wat is de oplossing, vond het wel leuk om met verschillende besturings systemen te werken.
Bij voorbaad dank ik de mede gebruikers voor advies.
Vriendelijke groet Alfredo

Sluit windows wel echt af of gaat deze in een soort van slaapstand?

Offline alfredo

  • Lid
Beste SRCARLOSJR
Ik wist niet meteen waar ik kon reageren op je bericht, heb je dus opgezocht in de ledenlijst en je bedankt voor je advies, het bis gelukt zoals ik aan je vermeldde, toch hier wil ik aan andere lezers welke ook misschien het probleem hadden vermeldde welke handelingen ik heb gedaan na jouw advies.
Had dus de DVD inde drive gedaan en het systeem overnieuw opgestart kwam echter met een daarna in de windows omgeving terecht, inplaats van in te loggen stond onderin het beeldscherm ook nog een knop voor af te sluiten dit heb ik toen gedaan en bij het overnieuw opstarten werd mij gevraagd of ik vanaf dvd wilde opstarten heb dit bevestigd en jahoor nu startte Ubuntu wel op.
Dit bericht is dan ook geschreven in ubuntu omgeving  Monzilla Firefox

Bedankt nogmaals  en digenen welke nog willen reageren dan over een oplossing van de webcam Samsung R710
 Alfredo