Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: welke programma voor babykaarten maken met foto en afbeelding toevoegen  (gelezen 624 keer)

Offline kww

• Lid
hallo
ik heb al wat software geprobeerd maar kom er niet helemaal uit.
ik wil een babykaartje maken waar een foto op kan, en waar ik zelf tekst, randjes of nog een afbeelding kan
toevoegen.
die afbeeldingen wil ik dan graag op een makkelijke manier vergroten of verkleinen zodat ze op het formaat passen
wat we gebruiken zodat ze in de enveloppe passen.

wie heeft hier ervaring mee?

alvast bedankt.

Offline partyrabbit

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: welke programma voor babykaarten maken met foto en afbeelding toevoegen
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/18, 10:12:31 »
Gimp? Dat is nagenoeg hetzelfde als Photoshop.

Nadeel is wel dat niet iedereen zomaar even in Gimp/Photoshop aan de slag kan. 'Ontwerpen is een vak of kunst'.
Ik werk graag met Gimp (waar ik voorheen photoshop gebruikte) en dit soort zaken ontwerpen doe ik daar ook (regelmatig) in.
- I ♥ Linux -

Offline jan11000

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/18, 10:48:46 »
Inkscape.
Met inkscape kun je zoveel vergroten en verkleinen als je wilt.
Letters en figuren en foto's toevoegen.
Zoek maar een op(met google en youtube),
howto inkscape
bijv http://screencasters.heathenx.org/blog/

Natuurlijk kun je gimp er ook bij gebruiken, om de foto zelf goed te bewerken.

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #3 Gepost op: 2016/04/18, 12:38:48 »
Hallo kww,

Ik mag graag kaarten ontwerpen, maar echt gemakkelijk is dat in het begin nooit. Om de basisfoto echt goed te krijgen heb je Gimp nodig. Wil je iets speciaals met tekst of vormgeving, dan is Inkscape je vriend. Mooie dropshadows bijvoorbeeld al dan niet in combinatie met die foto, die je zojuist met Gimp optimaal hebt gemaakt. En tenslotte kan je met Scribus (al een wat oudere beschrijving, maar nog steeds nuttig) heerlijk foto's in een kader op maat krijgen, draaien, manipuleren en op je papierformaat plaatsen in combinatie met andere elementen.

Van Inkscape weet ik geen uitleg in onze taal, de andere twee zijn dat wel. Van Scribus vind je ons boek in een heel stel bibliotheken.

Mik wellicht ook eens met de zoekwoorden

design wish cards
in je favoriete zoekmaschine voor een heel stel websites die je daarmee kunnen helpen.

Succes,

Just

GIMP bundel 2017  25 cursussen met geweldig mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 4000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine December 2018