Bedoel je met “bleef halverwege hangen” nadat je het scherm “Wie bent u” correct had ingevuld, en het installeren begon, deze halverwege op de voortgangsbalk bleef hangen?
Inderdaad dat is juist. Ik heb eerst de disk bekeken met SMART en geen enkele schrijf- of leesfout. Weer opnieuw geprobeerd te installeren met een USB-stick. Halverwege merkte ik dat de CPU ventilator op maxmale snelheid draaide en de lucht uit het ventilatievenster zeer warm, tegen heet aan. Toen wist ik het. Jaren geleden heb ik al eens de ventilator vervangen omdat de Laptop na een tijdje er mee stopte.
Afgelopen paar dagen vertelde ik mijn ervaring met de Laptop aan een vriendin, die me prompt aanbood om haar laptop aan mijn echtgenote te geven.
Het installeren liep als een trein. Ik zette er de
linuxmint-17.1-xfce-64bit versie op. De bediening en de opbouw van het scherm van W7 is vrijwel gelijk aan Linuxmint. Voor iedere overstapper van MS naar Linux is Linuxmint, wat mij betreft, een aanrader.
En dat was mijn oorspronkelijke vraag "Welke Linux versie is het beste........".
Hartelijk bedankt voor de support en ben weer een Linux ervaring rijker.