Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pakketten in synaptic opwaarderen?  (gelezen 165 keer)

pakketten in synaptic opwaarderen?
« Gepost op: 2016/01/17, 10:46:00 »
Ik opende synaptic en ik zag een 15 tal pakketten met een grijs uitroepteken staan. Is het de bedoeling dat ik deze ook moet opwaarderen? Ik krijg ze namelijk niet binnen via de automatische update.

Het gaat vooral over een paar lib pakketen voor GTK+, dan nog iets voor de modemmanager (wat ik op moment wel wat problemen mee heb) en daarnaast nog iets voor nautilus en iets voor het synchronizeren over het network (oneconf pakketten).

Ik wil dit natuurlijk wel gewoon opwaarderen, maar heb schrik dat ik het systeem ermee instabiel maak. Ik heb namleijk nu al problemen met de modemmanager waardoor een automatische verbinding maken niet mogelijk is, dat moet ik steeds handmatig doen.

Ik heb ubuntu 14.04.3

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
  • Steunpunt: Nee
Re: pakketten in synaptic opwaarderen?
« Reactie #1 Gepost op: 2016/01/17, 11:45:51 »
Ik opende synaptic en ik zag een 15 tal pakketten met een grijs uitroepteken staan. Is het de bedoeling dat ik deze ook moet opwaarderen? Ik krijg ze namelijk niet binnen via de automatische update.
Nee. Installeer alleen updates via Updatebeheer.
« Laatst bewerkt op: 2016/01/17, 12:06:06 door Pjotr »

Offline Lowlands

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: pakketten in synaptic opwaarderen?
« Reactie #2 Gepost op: 2016/01/17, 14:29:17 »
Een voorbeeld zou zijn als je een nieuwe auto neemt en je wil een aantal opties er in die er normaal niet in zitten en dan willen dat alle andere auto's die te koop zijn ook die opties moeten hebben,ook al zal je die nooit kopen of zelfs in rijden. Kortom,je moet alleen de dingen updaten die je al in gebruik hebt..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.