Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Azureus breekt automatisch af  (gelezen 4345 keer)

Knippenberg

  • Gast
Azureus breekt automatisch af
« Gepost op: 2007/04/21, 15:20:57 »
Na het opstarten van Azureus verdwijnt deze weer automatisch en kan ik de sessie niet meer terughalen. Het lijkt net of Azureus wel opstart maar daarna vanzelf stopt. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Ik merk namelijk dat met Ktorrent het downloaden een stuk langzamer gaat dan met Azureus, wat ik ook probeer met Ktorrent...

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Azureus breekt automatisch af
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/21, 15:43:17 »
Welke versie van Ubuntu gebruik je?

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Azureus breekt automatisch af
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/21, 17:43:59 »
Ik heb hetzelfde gehad met edgy, de Azureus in de respositorys is gecompiled met een verkeerde java versie. Wanneer je java 6 installeerd en de source vanaf sourceforge haalt en installeert werkt het wel allemaal goed. Op zich zou het ook moeten werken met java 5 en de source van Azurues. Ik werk nu met feisty, java 6 en azureus en het werkt prima ;)

http://sourceforge.net/project/downloading.php?groupname=azureus&filename=Azureus_2.5.0.4_linux.tar.bz2&use_mirror=superb-east

Ps. je moet de versie 2,5 gebruiken. De 3de versie is nog niet klaar voor Linux.

Knippenberg

  • Gast
Azureus breekt automatisch af
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/21, 19:02:30 »
Citaat van: Johanvd
Welke versie van Ubuntu gebruik je?
Ik gebruik nu Ubuntu 7.04 - the Feisty Fawn.

Maar ik begrijp dat wanneer ik Java 6 installeer e.e.a. opgelost is? ik zal laten weten wat het wordt....
Alvast bedankt.

schoappied

  • Gast
Azureus breekt automatisch af
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/21, 19:07:52 »
wat is azureus voor iets?

Of azeurik nu?

1501

  • Gast
Azureus breekt automatisch af
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/21, 19:08:22 »
Jemig ik had dit probleem ook, ik heb gezocht naar een workaround, gevonden en begreep er geen snars van :/
Wat heb ik gedaan? Waarschijnlijk iets erg Windows achtig :/ Ik heb versie 2.5.0.4 gedownload op mijn desktop, geextract in mijn homefolder... Aangeezien ik geen flauw benul heb van hoe ik het moest installeren, ga ik gewoon naar het azureus mapje in mijn homefolder en dan dubbelklik op het azureus icoontje met het grijze vierkantje (en dan werkt Azureus). Ter vermaak van de GURU's hier, hoe deze noob op een windowsachtige wijze haar probleempjes oplost hier wat screenshots:



Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Azureus breekt automatisch af
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/21, 19:17:36 »
@Knippenberg, bijna, het gaat vooral om azureus opnieuw installeren. Dus eerst de versie die je nu hebt verwijderen (toepassingen -> installeren en verwijderen) en dan azureus downloaden van de link die ik je heb gegeven en de instructies van de link hieronder volgen.

@schoappied, Azureus is een bittorrent client om snel een bestand (film, muziek of applicatie) te downloaden. Je maakt dan gebruik van andere mensen die het zelfde bestand downloaden en dus naar jouw uploaden. zie ook wikipedia of google: bittorrent

@1501 is ook een manier. Echter voor de goede oplossing is het niet heel ver zoeken, de azureus faq geeft een prima uitleg. Zie http://azureus.sourceforge.net/howto_linux.php

Offline Soul-Sing

  • Lid
Azureus breekt automatisch af
« Reactie #7 Gepost op: 2007/04/21, 22:49:34 »
Citaat van: Knippenberg
Citaat van: Johanvd
Welke versie van Ubuntu gebruik je?
Ik gebruik nu Ubuntu 7.04 - the Feisty Fawn.

Maar ik begrijp dat wanneer ik Java 6 installeer e.e.a. opgelost is? ik zal laten weten wat het wordt....
Alvast bedankt.
gewoon de sun java uit de synaptic installeren, das werkt het best.;)

Glitch

  • Gast
Azureus breekt automatisch af
« Reactie #8 Gepost op: 2007/04/29, 14:27:48 »
Citaat van: raggar
Echter voor de goede oplossing is het niet heel ver zoeken, de azureus faq geeft een prima uitleg. Zie http://azureus.sourceforge.net/howto_linux.php
Bedankt voor je uitleg. Had ook last van dit probleem maar Azureus werkt weer naar behoren ...