Hoi,
Ik heb al vaak linux geinstalleerd op verschillende PC's, maar hier snap ik niets van:
Ik probeer Ubuntu of Mint te installeren op een Acer laoptop (Aspire 5541) voor iemad anders. De laptop is 4 of 5 jaar oud.
Eerst met een USB stick geprobeerd. De Acer ziet wel dat hij ervan kan opstarten, maar als ik hem selecteer start hij vervolgens vrolijk van de hade schijf (win7).
Ook met de Plop boot cd werkt het niet. Als ik daar USB selecteer dan start hij vervolgens WIndows op.
De USB stick werkt wel op andere computers, dus ik denk niet dat het aan de stick ligt.
Toen een DVD gemaakt van Mint. Deze werkt prima op mijn eigen laptop. Op de Acer start er wel van op, maar blijft vervolgens hangen in het opstart scherm. Vervolgens opstarten met de compatebility mode geeft allerlei errors te zien.:
End_request I/O error dev sd0:
Na zo'n 15 minuten wachten komt er daadwerkelijk een ... login scherm... Waar ik vervolgens natuurlijk niet kan inloggen.
Erg vreemd. Iemand een idee wat hier aan de hand is? Ik ben redelijk ervaren, dus technische uitleg mag.