Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zijn er eigenlijk ook bedrijven/ZZP-ers die betaalde ondersteuning bieden?  (gelezen 506 keer)

Offline dude

  • Lid
Zijn er eigenlijk ook bedrijven/ZZP-ers die betaalde ondersteuning aan huis bieden voor Ubuntu? Iets in de geest van 'student aan huis'? Hoe vind je dit soort ondersteuning als je een keer vastloopt?

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Hoi Dude,

Wat dacht je van gewoon contact zoeken bij één van de steunpunten? Klik hier voor de steunpuntenkaart. Even een paar keer dubbelklikken op die kaart in jouw regio voor meer detail. Midden op de Hoge Veluwe is niets te vinden, maar daaromheen is er genoeg!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline dude

  • Lid
Hoi Dude,

Wat dacht je van gewoon contact zoeken bij één van de steunpunten? Klik hier voor de steunpuntenkaart. Even een paar keer dubbelklikken op die kaart in jouw regio voor meer detail. Midden op de Hoge Veluwe is niets te vinden, maar daaromheen is er genoeg!

Ik woon inmiddels niet meer op de Veluwe, dus dat komt mooi uit... Ware het niet dat, enfin: is het idee van een steunpunt niet dat een vrijwilliger mij helpt om het probleem zelf op te lossen?

Ik ben nu iets aan het doen wat zich in de periferie van mijn talenten bevindt. Na ruim acht jaar redelijk probleemloos ubuntu op de desktop heb ik nu een server gekocht om te gebruiken als NAS. Zou geen probleem moeten zijn. Dat is het wel. Zoekend met behulp van foutmeldingen ga via internetfora van howto naar howto zonder een idee te hebben wat ik aan het doen ben. Ik merk dat ik afgelopen weekend weer een vraag heb gesteld in een forum wat ondanks alle behulpvaardigheid niet leidt tot een oplossing. Intussen heeft die server bijna een jaar niet gedaan waarvoor ik hem heb gekocht.

Langzamerhand kom ik tot het inzicht dat het geen goed idee is dat ik dit probleem oplos, maar dat een ander dat doet. Daar wil ik op zich best wel wat voor betalen. Ik heb Ubuntu tenslotte niet omdat het gratis is, maar omdat het vrij is.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Hoi Dude,

Dingen als servers en een NAS zijn nogal speciaal. Daar zal zeker niet elk steunpunt echte expertise in hebben. Ik in ieder geval niet, al ben ik wel eens met Samba bezig geweest. Maar zoals het spreekwoord luidt: "Nee heb je en ja kun je krijgen".

Bovendien kan het best zijn dat waar jij niet uitkomt een ander jou zo doorheen trekt. Of dat jij plots zelf de weg weet te vinden. Twee weten meer dan één. Of ze helpen je een echte beheerder te vinden, die te porren is voor een schnabbel.  Die profs komen niet voor een lolly, hoor!

Steunpunten doen hun werk kosteloos, maar je mag ze best belonen voor bijzondere inzet.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021