Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wifi-verbinding (eduroam) maken werkt niet  (gelezen 2063 keer)

Wifi-verbinding (eduroam) maken werkt niet
« Gepost op: 2015/11/05, 12:46:43 »
Het probleem is al vaker genoemd op dit forum, maar bij mij schijnt een eenvoudige oplossing niet te werken.
Ik kan geen verbinding maken met het Eduroam-netwerk op mijn hogeschool.

Ik heb Ubuntu 14.04. /etc/NetworkManager/system-connections/eduroam geeft de volgende informatie:
[ipv6]
method=auto

[connection]
id=eduroam
uuid=9634e71f-e416-4e7a-b821-16da4ae96242
type=802-11-wireless

[802-11-wireless-security]
key-mgmt=wpa-eap

[802-11-wireless]
ssid=eduroam
mode=infrastructure
mac-address=C4:17:FE:6F:8F:F1
security=802-11-wireless-security

[802-1x]
eap=peap;
identity=s1097981
ca-cert=/usr/share/ca-certificates/mozilla/addtrustexternalcaroot.crt
phase2-auth=mschapv2
password-flags=1

[ipv4]
method=auto

Wanneer ik verbinding probeer te maken, wordt om de halve minuut om mijn wachtwoord gevraagd. Verbinding komt nooit tot stand.
Ik heb al meerdere ca-certificaten geprobeerd die in /usr/share/ca-certificates/mozilla/ te vinden zijn. Als ik de regel ca-cert wis, wordt om en om naar ca-certificaat en (het maakt niet uit of ik "negeren",  "ca-certificaat kiezen" kies en/of "niet meer vragen" aanvink) naar mijn wachtwoord gevraagd.

Wie weet een oplossing?

Moderator edit: i.v.m. de leesbaarheid, de "quote" tags vervangen door "code" tags.
« Laatst bewerkt op: 2015/11/05, 13:21:57 door Ron »

Offline vanadium

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Wifi-verbinding (eduroam) maken werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2015/11/05, 14:08:53 »
Het certificaat is doorgaans niet echt nodig. Wellicht is je probleem het opgeven van juiste gebruikersnaam en paswoord. Jou username *wordt gevolgd* door je email domein naam. Mocht je nu aan kuleuven werken, dan zou jou identity er uit zien als

s1097981@kuleuven.be in plaats van enkel s1097981.

« Reactie #2 Gepost op: 2015/11/05, 14:12:30 »
Dat heb ik voorzover ik me kan herinneren ook al geprobeerd, maar ik zal morgen nog eens checken of het werkt.

Offline DirkJan

• Lid
    • dirkjan-dirkjanvanderwal
    • persoonlijk blog
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #3 Gepost op: 2015/11/05, 16:41:48 »
Hallo Victorinox,

Ik werk sinds twee maanden bij de TU in Delft en maak daar gebruik van Eduroam via mijn Ubuntu laptop. Zie hier de handleiding van de TU: https://intranet.tudelft.nl/fileadmin/Files/medewerkersportal/ict/Help/Handleidingen/Medewerkers/Draadloos_netwerk/Eduroam/doc/Linux-wireless_eduroam1.0-EN.pdf

Aangezien Eduroam een landelijk iets is (ik heb ook bij InHolland verbinding) heb je er misschien iets aan.
Ubuntu fan en OSS enthousiast

« Reactie #4 Gepost op: 2015/11/06, 12:28:33 »
Bedankt Vanadium, het werkt.