Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan ik bij overgang Ubuntu oud naar Ubuntu nieuw progs behouden?  (gelezen 822 keer)

emgee_1

• Gast
Hi there

Mijn overgang van 610 naar 704 koste mij de KDE desktop, Skype, alle instellingen en addons van Firefox , Thunderbird.

Mijn vraag:hoe kan ik in de toekomst vermijden dat ik alles weer opnieuw moet downloaden?
Mijn snelheid is wat aan de matige kant 60kb/sec. (upgrade naar 704 zou mij 11 uur kosten ..)
Ik begrijp door aparte partites te hebben voor / en /home je /home bij een nwe install kunt sparen.

Kun je forceren( of is dit onzin) dat je die progjes naar je /home  gaan (vrees dat het onzin is)

Groet

Marcel

blckbrd

• Gast
Kan ik bij overgang Ubuntu oud naar Ubuntu nieuw progs behouden?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/20, 21:28:08 »
Citaat van: emgee_1
Hi there

Mijn overgang van 610 naar 704 koste mij de KDE desktop, Skype, alle instellingen en addons van Firefox , Thunderbird.

Mijn vraag:hoe kan ik in de toekomst vermijden dat ik alles weer opnieuw moet downloaden?
Mijn snelheid is wat aan de matige kant 60kb/sec. (upgrade naar 704 zou mij 11 uur kosten ..)
Ik begrijp door aparte partites te hebben voor / en /home je /home bij een nwe install kunt sparen.

Kun je forceren( of is dit onzin) dat je die progjes naar je /home  gaan (vrees dat het onzin is)

Groet

Marcel
Uit je verhaal neem ik aan dat je geen aparte partitie hebt voor /home. Dit is echt een aanrader, vooral als je vaak verschillende linux distro's bekijkt. Ook voor toekomstige updates is het natuurlijk altijd een aanrader.

Wat je natuurlijk kun proberen is als je de ruimte hebt een /home2 aan te maken en hier alles van /home te kopieren, daarna /home verwijderen en /home2 hernoemen naar /home. (uitleg ff natuurlijk in een notedop)

Hiervoor heb je wel redelijk veel kennis nodig om zoiets uit te halen. Ik zou er zelf voor kiezen, ondanks je trage snelheid, het in 1 keer goed opzetten met een apart /home dir.  

Als je er voor zorgt dat je de laaste volledige vesie hebt op cd, scheelt dat natuurlijk weer een heleboel updaten.

hosti

• Gast
Kan ik bij overgang Ubuntu oud naar Ubuntu nieuw progs behouden?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/20, 23:47:07 »
In't vervolg ipv een clean install te doen enkel je sources.list aanpassen en zo upgraden.