Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hibernate weigert als Virtualbox draait  (gelezen 634 keer)

grifti

• Gast
Hibernate weigert als Virtualbox draait
« Gepost op: 2007/04/15, 18:11:50 »
Ik heb Ubuntu 7.04 draaien met Windows XP in Virtualbox (tja, soms heb ik toch nog even Windows nodig).
Het lijkt mij handig om d.m.v. hibernate niet steeds twee systemen op te hoeven starten, maar helaas werkt de hibernate functie niet helemaal lekker.

Als Virtualbox draait en ik klik op hibernate, dan gaat het scherm even op zwart en lijkt de computer in hibernate te gaan. Maar helaas keert de desktop meteen weer terug.
(Overigens werkt hibernate zonder Virtualbox zonder problemen.)

Is er voor dit probleem een oplossing?

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/15, 18:29:54 »
Waarschijnlijk een kernel module van Virtualbox die dat blokkeert. Heb je geprobeerd om de WinXP in Virtualbox te suspenden met de ingebouwde suspend functie in Virtualbox? (of heeft Virtualbox zoiets niet? Ik weet dat VMWare Workstation in ieder geval zo'n functie heeft)

Maar anders zou ik dit maar als bug rapporteren in het virtualbox pakket indien virtualbox in de main repositories zit. Of anders op de virtualbox website/bugtracker als zij er een hebben.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

grifti

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/17, 18:59:34 »
Virtualbox heeft geen suspend functie. Maar eigenlijk wilde ik Windows XP ook gewoon laten 'draaien' tijdens de hibernate van Ubuntu. Het idee is dat Windows XP 'mee gaat' in de hibernate van Ubuntu.
Ik krijg het idee dat dit niet gaat werken. En er is ook wel wat voor te zeggen dat het niet zou kunnen, denk ik gevoelsmatig.

Maar als het wel kan, dan hoor ik dat graag!

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/17, 22:07:16 »
Voordat je Ubuntu kan hibernaten moet je even Virtualbox afsluiten.
Er is een mogelijkheid dat de huidige status van je virtuele machine opgeslagen wordt, zodat bij de volgende keer opstarten alles hetzelfde is als op het moment dat je Virtualbox afsloot.