Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Na laatste update weer niet opstarten...  (gelezen 1061 keer)

MichielArndts

• Gast
Na laatste update weer niet opstarten...
« Gepost op: 2007/04/13, 18:43:36 »
Heb net laatste update gedownload en geinstalleerd. Daarbij gaf hij aan dat ik opnieuw moest rebooten. Dat gedaan en ging hij weer stil staan helemaal aan het begin van de balk.
En nu??

MichielArndts

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/13, 19:01:21 »
hmmz ga die ff proberen...

start op met oudere kernel (druk op escape als Grub verschijnt en ga met je cursor naar de 2.6.20-13 variant) . Ga vervolgens naar /boot

Wat bedoelen ze hiermee. Ben nog niet echt in die termen :P Want die "variant" heb ik nog nooit gezien. En wat is de Grub??

Offline siegi

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/13, 19:06:23 »
Waarom draai jij feisty, deze was nog in beta en dan kunnen zo'n problemen voorkomen.  
Om deze te draaien heb je eigenlijk toch iets ubuntu ervaring nodig.
die .13 is de vorige kernel maar jij heb waarschijnlijk net geinstalleerd dus heb je de oude niet.

MichielArndts

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/13, 19:14:34 »
Heb wanneer ik opstart  12, 13, 14 kernel staan. Dus kan nog wel kiezen :P

Ik heb Feisty geinstalleerd om te kijken wat Linux nou eig is. Helaas was Feisty de enige Linux distributie die ik werkend kreeg ( vna de ong 7 die ik geprobeerd heb)
Heb zelfs een ori cd van Ubuntu 6.10 maar krijg die niet geinstalleerd. Het installeen van Feisty was is een poep en scheet gebeurd dus vandaar Feisty

Offline siegi

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/13, 19:16:36 »
Feisty is natuurlijk veel belovend maar zolang het niet officiel uit is de kans op problemen natuurlijk groot.  
Boot voorlopig gewoon met .13 er zal snel genoeg een fix komen om dit allemaal op te lossen hoop ik.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/13, 23:09:24 »
Citaat van: MichielArndts
Heb net laatste update gedownload en geinstalleerd. Daarbij gaf hij aan dat ik opnieuw moest rebooten. Dat gedaan en ging hij weer stil staan helemaal aan het begin van de balk.
En nu??
zie: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/9306
voor meer informatie over de bug en oplossingen.
fix-release zie: bovenstaand topic