Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan niet meer opstarten  (gelezen 966 keer)

MHeyndrickx

• Gast
Kan niet meer opstarten
« Gepost op: 2007/04/10, 15:13:21 »
Vanmorgen pc opgestart en weer afgesloten zonder problemen om normale manier.
Deze middag terugi willen starten..   omdat dit de dertigste keer was dat de hd gemount werd automatische schijfcontrole dus.

Daar was sprake van fouten..   in blokken, en toen bleef die staan.. een keer of drie..    met exit kunnen opnieuw starten, maar telkens weer ging die de schijf controleren, en telkens weer bleef die vast zitten in dat zwarte scherm met witte letters omdat er fouten waren gevonden.

Heb nu in de bios ingesteld dat alleen vanop cd rom gestart wordt, en de cd erin.  Start dus wel op , via cd.. maar.. kan niet bij mijn bestanden.

Er staan een hele hoop vrij belangrijke mails in mijn evolution,  Ook nog andere bestanden in mijn persoonlijke map, die ik niet graag helemaal kwijt zou spelen.

Wat kan ik doen of proberen?  ( zonder alles te verliezen)

Offline siegi

• Lid
Kan niet meer opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/10, 15:19:05 »
Normaal zegt hij perfect wat je moet doen, run fsck manualy en daarachter het commando dat je moet uitvoeren.  
Hoe oud is je harde schijf trouwens?  Want dit is normaal gezien een hardware probleem.

MHeyndrickx

• Gast
Kan niet meer opstarten
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/10, 15:33:13 »
anderhalf jaar...    ben nu aan het kijken wat hij zegt wat ik moet doen, zal dit dan aanvullen  want ik begrijp niet altijd alle instrucies

dev/ hda1: multiply claimed block(s) in inode 131692: 284842en hetzelfde voor
147621: 310 750      en  708483: 310750

nu staat het scherm stil, alleen een pinkend wit streepje

Kan niet meer opstarten
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/10, 15:57:55 »
Dat is het leuke van Ubuntu / Linux.
Je hoeft niet altijd de instructie te snappen, gewoon blindelings overtypen en doen wat hij vraagt, is normaal gsproken afdoende.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

MHeyndrickx

• Gast
Kan niet meer opstarten
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/10, 16:28:34 »
ben een stukje verder..  heb  nu een lijst met emergency help..  maar weet niet wa kiezen.. als ik automatic repair ga nemen, doet die waarschijnlijk hetzelfde, als wanneer hij voordien automatisch scande en probeerde te herstellen wat niet lukte

Kan niet meer opstarten
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/10, 16:54:04 »
Als hij iets automatisch wil doen voor je altijd proberen, geloof me hij weet het vaak het beste.

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D