Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laat hier je eigen website zien!  (gelezen 504852 keer)

Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #1350 Gepost op: 2011/03/21, 20:25:07 »
@socialdefect   Onder het kopje Afkicken: vriendi  Een combinatie van vriend en vriendin?

Ze heeft wel wat meer pit dan het gemiddelde meisje en gedraagt zich ook niet erg vrouwelijk maar tocht betreft het hier een typfout :)
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #1351 Gepost op: 2011/03/21, 21:18:27 »
Heb mijn blog weer eens een nieuw uiterlijk gegeven. Zit tegenwoordig zo vaak in de terminal dat al het andere gewoon pijn doet aan mijn ogen  8) vandaar dit prachtige nieuwe thema.

Dat is wel gaaf zo..... Mooi vorm gegeven, maar als je even zit te lezen. Gaat het wel pijn doen. Doet mij een beetje matrix achtig aan.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #1352 Gepost op: 2011/03/21, 21:28:59 »
Heb mijn blog en website in de zelfde huiskleurstyle gegemaakt. De website had ik al zo.

http://www.furioza.nl/
http://furioza-nl.blogspot.com/

Web en blog dus.

Even een vraagje. Op mijn website heb ik onder in op de hoofdpagina een footer gemaakt dat verwijst dat ik de website gemaakt heb met windows. Hier wil ik graag iets mee waardoor mensen daar nieuwgierig van worden om zo ook eens met Ubuntu te gaan werken. Helaas is het probleem dat ik vaak teveel wil schrijven en daardoor te warrig wordt. Heeft iemand een idee waar ik dit mee kan doen?

Een deel erbij over Ubuntu ben ik niet meer van plan. Dit komt omdat er inmiddels vele mooie websites zijn die door jullie gemaakt zijn. Daarbij moet zo'n deel van de website erg bijgehouden worden omdat er zoveel veranderd steeds.

MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

« Reactie #1353 Gepost op: 2011/03/21, 21:43:59 »
Heb mijn blog weer eens een nieuw uiterlijk gegeven. Zit tegenwoordig zo vaak in de terminal dat al het andere gewoon pijn doet aan mijn ogen  8) vandaar dit prachtige nieuwe thema.

Nice  XD
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

« Reactie #1354 Gepost op: 2011/03/21, 23:13:58 »
Dat is wel gaaf zo..... Mooi vorm gegeven, maar als je even zit te lezen. Gaat het wel pijn doen. Doet mij een beetje matrix achtig aan.

Dat is expres gedaan omdat ik ook erg veel tegen die terminal aan moet kijken om anderen te helpen. Nu mogen mensen die via mijn site geholpen worden ook meedelen in de ongemakken  :evil: Nou nog een matrix-helm maken voor in de wachtkamer van onze helpdesk  ;)
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #1355 Gepost op: 2011/03/22, 16:35:52 »
Dat ligt aan http://geertlinux.woelmuis.nl/
Op woelmuis.nl kan iedereen een subdomein beheren, en daar zitten blijkbaar ook slechte tussen...

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #1356 Gepost op: 2011/03/22, 16:59:35 »
Gebruik jij dan ook de virusscanner van F-secure? En is die ook ingesteld om je internetverkeer te scannen?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #1357 Gepost op: 2011/03/22, 17:12:19 »
Sorry, bedoelde het niet vervelend :)

Die melding komt van de virusscanner van die gebruiker. Blijkbaar geeft die op alle pagina's van woelmuis.nl een waarschuwing, omdat er een hoop rotzooi tussen zit.
Dat ligt gedeeltelijk aan woelmuis.nl, die moeten gewoon die rommel opruimen en blokkeren.
Het ligt ook aan de virusscanner, die kan niet zo makkelijk het ene subdomein (geertlinux.woelmuis.nl) van het andere (rotzooi.woelmuis.nl bijv.) onderscheiden.

Hetzelfde zie je bij de WOT-plugin voor Firefox en Chrome: http://www.mywot.com/en/scorecard/geertlinux.woelmuis.nl
Die neemt ook de waarderingen van woelmuis.nl in plaats van geertlinux.woelmuis.nl.

Eigenlijk zou geert een andere hoster moeten nemen met een eigen domeinnaam, dan heeft hij geen last meer van websites waar ook rotzooi op staat.

Jij ziet die meldingen niet, omdat je die virusscanner niet hebt (logisch :P), maar je zou misschien wel een vergelijkbare melding kunnen zien als je een ander filter in je browser gebruikt.

« Reactie #1358 Gepost op: 2011/04/02, 17:17:55 »
Nu staat er een artikel over Ubuntu Server op mijn site  :) Wat krijg ik toch veel reacties =D  ???
Simpelbuntu

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1359 Gepost op: 2011/04/02, 18:29:38 »
Heb er toch naar gekeken hoor en zelf wat in uw gastenboek geschreven. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #1360 Gepost op: 2011/04/02, 21:04:32 »
Heb er toch naar gekeken hoor en zelf wat in uw gastenboek geschreven. :D

Kailash? Ben bezig met een andere website (zal niet zo mooi zijn) deze zal zonder MySQL database gaan draaien (dus snel).

De kale versie is up
« Laatst bewerkt op: 2011/04/02, 21:59:16 door lord4163 »
Simpelbuntu

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #1361 Gepost op: 2011/04/02, 22:48:43 »
Ik heb even gekeken naar Simpelbuntu, wat een geweldige naam.  XD Mooi gevonden.

En ook nog een mooie opzet. Ben zeer benieuwd wat je er mee gaat doen. Ga je zeker volgen.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

« Reactie #1362 Gepost op: 2011/04/03, 09:43:16 »
Nou ik ga vandaag eerst alle type- en spelfouten er uit proberen te halen :D En daarna alle nieuwe artikelen op 11.04 gaan baseren. (behalve de server) :|
« Laatst bewerkt op: 2011/04/08, 19:56:44 door lord4163 »
Simpelbuntu

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #1363 Gepost op: 2011/04/03, 11:26:51 »
Begint echt vorm aan te nemen, mooie werkinstructies heb je gemaakt.  ;)

Wat ik jammer vind is dat je gastenboek het email adres toont van diegene die in jou gastenboek heeft geschreven. Daar krijg je spam van als je die invult.  :rolleyes: Misschien dat je daar nog eens wat aan kan doen.  XD
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

« Reactie #1364 Gepost op: 2011/04/03, 21:01:21 »
Begint echt vorm aan te nemen, mooie werkinstructies heb je gemaakt.  ;)

Wat ik jammer vind is dat je gastenboek het email adres toont van diegene die in jou gastenboek heeft geschreven. Daar krijg je spam van als je die invult.  :rolleyes: Misschien dat je daar nog eens wat aan kan doen.  XD

Hallo Furioza,

Als je misschien gezien heb is het niet noodzakelijk om het emailadres in te vullen slechts de vakken met de rode ster. De vakken die ingevuld moeten worden is Naam en Content. Ik heb dit trouwens nog eventjes duidelijk vermeld ;) Bedankt voor de tip.
Simpelbuntu

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #1365 Gepost op: 2011/04/03, 23:25:27 »
Ehh... nee, dat heb ik niet gezien, ik had dus niet goed gekeken dat het alleen om rode sterren ging. Mooi dat je dat er duidelijk bij hebt gezet. :)
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

« Reactie #1366 Gepost op: 2011/04/04, 12:38:32 »
Ik heb van het weekend de allereerste site voorzien van CWMSv2.

Nieuw tegenover CWMSv1
  • Google Search (werkt nog niet optimaal).
  • Mogelijkheid om comments te plaatsen.
  • Style switcher (HTML moet overeenkomen met elke style).
  • Gebruikt aparte pagina's voor artikelen en pagina's.
  • Gebruikt Google Analytics.
  • Helemaal Linux vriendelijk (gebruikt users/groups, nano/vi, etc.).
  • Werkt ook onder Windows, maar dan mis je wel de users/groups functies.

De eerste site die het CMS gebruikt, is DSHack.org.
Wederom een niet toegestaande site op Ubuntu-NL, maar ik hoop dat dit de enige uitzondering is (ik wil puur alleen een beoordeling over het CMS en de look/feel).

Hiervoor waren er nog CWMSv0 en CWMSv1, de eerste sites waren respectievelijk HiunCity.com en YHNitro.net (beide bevatten geen illegale content, of een vorm daarvan).

Nieuw tegenover CWMSv0
  • PHP vervangt CWSL2.0 als hoofd code, maar wordt nog steeds gebruikt als basis.
  • Ondersteuning voor multi-domains (alleen mogelijk als je vHosts kunt configureren).

HiunCity.com (of CasteliaCity.com) en YHNitro.net.

Nieuw in CWMSv0
  • Eerste release.
  • Gebruikt volledig CWSL2.0 (HTML5).

« Reactie #1367 Gepost op: 2011/04/10, 10:42:48 »
Simpelbuntu is (hopelijk tijdelijk) dood. Ik wilde spotweb proberen te installeren maar krijg nu een error. Ik heb dit gedaan op mijn Diskstation
Login op de DSM. Control Panel -> Web Services -> PHP Settings
Zet een vinkje voor 'Customize PHP open_basedir' en voeg het volgende toe aan het eind van de regel :/opt/share/pear
Klik daarna op Select PHP extension en zorg ervoor dat minimaal de volgende modules aangevinkt zijn: bcmath, mysql, zlib.
Controleer ook of onder het tabblad Web Applications de webserver en MySQL server draaien.

Nu heb ik alles terug gezet maar werkt niet!?

Weet iemand de oplossing, simpelbuntu heeft me best veel tijd gekost om te maken en wil deze graag behouden (zonde als het weg is)
Simpelbuntu

« Reactie #1368 Gepost op: 2011/04/10, 12:01:58 »
Ik zou zeggen, maak een kopie van je site (bestanden, databases, etc.) en probeer het op je eigen computer te draaien.
Als alles blijft werken, richt je server nog een keer in.

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #1369 Gepost op: 2011/04/10, 12:17:28 »
Citaat
Database Error: Unable to connect to the database:The MySQL adapter "mysql" is not available.
Heb je geen Back-up van je vorige nog werkende Database op je server staan (altijd doen voordat je wijzigingen gaat aanbrengen)
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

« Reactie #1370 Gepost op: 2011/04/10, 20:28:13 »
Hij draait weer na firmware update. ;)
Simpelbuntu

Offline Felix

• Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
« Reactie #1371 Gepost op: 2011/04/15, 13:29:56 »
http://labrador-web.nl

http://wordpress-blog.nl

en .. http://ubuntu-apeldoorn.nl

dat dat waren ze wel zo'n beetje.. En ja, ze draaien allemaal Wordpress :)
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1372 Gepost op: 2011/04/15, 15:47:26 »
« Laatst bewerkt op: 2011/04/15, 19:28:21 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #1373 Gepost op: 2011/04/15, 18:08:39 »
Kan je eens simpel met iets nieuws komen ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1374 Gepost op: 2011/04/15, 18:23:37 »
Nee hoogstens bijgewerkt. 8)
Tis daarbij bedoeld als mijn ruggensteuntje  en tsja het is openbaar.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/15, 18:28:03 door Wanda »