Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laat hier je eigen website zien!  (gelezen 501642 keer)

Offline Hij

• Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #475 Gepost op: 2009/05/08, 18:42:54 »
IK zie hem wel staan, en vind hem heel mooi.

Heb je die template zelf gemaakt?
Leuk dat je de site mooi vind  :)
Ik heb een bestaande template gepakt en die helemaal aangepast. Er is weinig over gebleven van de originele template :)
Op die manier heb ik toch een beetje geleerd om met css te werken

« Reactie #476 Gepost op: 2009/05/08, 20:05:47 »
Met Joomla toch schreef je?
Ik wil graag weten hoe dat Joomla werkt op Ubuntu en hoe te installeren. Ik zal er eens een vraag over stellen, misschien dat jij hem dan kan beantwoorden!
Joomla is een webapplicatie geschreven voor PHP en MySQL. het is een kwestie van het archiefbestand downloaden, en op je webserver uitpakken. Vervolgens configureer je het via het online controlepaneel.

Offline Hij

• Lid
« Reactie #477 Gepost op: 2009/05/09, 12:02:41 »
Oei, dat is abracadabra voor mij.
Valt wel mee hoor ;)
Je installeert gewoon een lamp server bij je ubuntu.
Vervolgens installeer je phpmyadmin, en maakt een database aan voor je toekomstige site (door naar http://jeipadres/phpmyadmin te gaan)
Download Joomla van http://joomla.org
Pak het bestand uit (bij /var/www) en ga naar je website. Even paar dingen invullen en je site is klaar en het aanpassen kan beginnen.
Het lijkt allemaal heel ingewikkeld, maar het mooie een joomla is dat het uitbreidbaar is met extensions. Dus je hoeft niet alles zelf te schrijven. Verder dat het uiterlijk van de pagina los staat van de inhoud. En dat het open source is!  :)

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #478 Gepost op: 2009/05/09, 12:37:10 »
Joomla project van mij voor een game blad: www.control-online.nl

Offline shappie

• Lid
« Reactie #479 Gepost op: 2009/05/09, 13:26:48 »
@Hij
Orgineel design! Erg leuk met die opacity op dat hout. Ik zie dat je het nu met transparante png's hebt gedaan. Een snellere methode is op de optie: opacity te gebruiken in de css. Alleen is dit alleen ondersteund door moderne browsers (exact welke weet ik niet maar firefox en safari sowieso). Dit geeft hetzelfde effect zonder extra background images. Bijv zo:
#container {
opacity:.50;
}

dit geeft 50% doorzichtigheid. Misschien eens leuk om te proberen ;).

Ik werk zelf ook graag met joomla. Ik maak sinds een tijdje ook zelf templates. Ik ben ook begonnen met het aanpassen van andere templates en nu bouw ik het helemaal van de grond af aan zelf op. Dit is eigenlijk het leukste om te doen!

Hier een site door mij gemaakt (met wordpress): http://www.dirkvangenderen.nl
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline Hij

• Lid
« Reactie #480 Gepost op: 2009/05/09, 14:38:00 »
Heel mooi! Volgens mij moet je veel kennis en talent hebben om dit te maken (kennis voor het technische en talent voor het ontwerp)!

@Hij
Orgineel design! Erg leuk met die opacity op dat hout. Ik zie dat je het nu met transparante png's hebt gedaan. Een snellere methode is op de optie: opacity te gebruiken in de css. Alleen is dit alleen ondersteund door moderne browsers (exact welke weet ik niet maar firefox en safari sowieso). Dit geeft hetzelfde effect zonder extra background images. Bijv zo:
#container {
opacity:.50;
}

dit geeft 50% doorzichtigheid. Misschien eens leuk om te proberen ;).

Ik werk zelf ook graag met joomla. Ik maak sinds een tijdje ook zelf templates. Ik ben ook begonnen met het aanpassen van andere templates en nu bouw ik het helemaal van de grond af aan zelf op. Dit is eigenlijk het leukste om te doen!

Hier een site door mij gemaakt (met wordpress): http://www.dirkvangenderen.nl
Thanks voor je tip. Ik had eerder al gezocht hierna maar kreeg het niet goed aan het werk. Heb het nu zo gemaakt. Wil eigenlijk witte doorzichtige vakken met ronde hoeken, maar dat wordt weer iets voor de toekomst. Ik zal van de week eens kijken of het werkt met je tip.
Dat het niet goed werkt in IE, maakt me niet zoveel uit. Doet het nu ook niet in ie6. Dan wordt wat transparant is opeens grijs. Tsja ik ga geen site helemaal aanpassen op ie6. Als mensen met een veroudere browser surfen verdienen ze het ook niet om een mooie site te zien  ;)
Ik wist wel zeker dat de mensen van dit forum het wel goed zien met firefox  =D

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #481 Gepost op: 2009/05/09, 14:40:15 »
Nou, weer een tevreden klant!  :D

Dus je hond heet Femke?!  O0
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

« Reactie #482 Gepost op: 2009/05/09, 15:36:29 »
Ik een hond? Bedankt.

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #483 Gepost op: 2009/05/09, 15:59:24 »
Heel mooi! Volgens mij moet je veel kennis en talent hebben om dit te maken (kennis voor het technische en talent voor het ontwerp)!

Ach zoveel hebben we er niet aan versleutelt, het moest toen vooral snel online zijn, dus template uitzoeken, aanpassen aan onze wensen en later nog wat dingen fine tunen.. zitten wel een hoop extra eigen modules in maar die zijn er allemaal later bij gekomen :)

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #484 Gepost op: 2009/05/09, 16:17:31 »
Nou, weer een tevreden klant!  :D

Dus je hond heet Femke?!  O0
???

Oh, niet dus...

Ik las dit:

Hallo, ik ben Angela van der Ploeg en een van mijn grootste hobby is "De computer".  Omdat ik allerlei zaken die te maken hebben met de computer

...en dacht dat je dat zelf was.

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #485 Gepost op: 2009/05/09, 17:11:54 »
Huh, niet zo aangebrand doen meteen, was alleen maar aardig bedoeld hoor.

Natuurlijk bedoel ik niet dat jij een een hond bent, hoe kom je er bij?
Ik giste maar wat, je heet Angela en je nicknaam is Femke, dus ik gokte dat je hondje misschien zo zou kunnen heten, voor hetzelfde geld had ik kunnen zeggen dat je dochter Femke heet of de buurvrouw of je kat...

..chill..

ps. ik heb je relaas gelezen en ik weet nu waar Femke vandaan komt. :)
« Laatst bewerkt op: 2009/05/09, 17:18:17 door Ploffie »

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #486 Gepost op: 2009/05/09, 17:45:31 »
Ook weer uit de wereld, ´Femke'.

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #487 Gepost op: 2009/05/09, 22:27:34 »
En nu weer ontopic :), het gaat hier over websites, niet over bijnamen.

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #488 Gepost op: 2009/05/09, 22:36:03 »
Ja, baas.

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #489 Gepost op: 2009/05/10, 19:22:28 »
En nu weer ontopic :), het gaat hier over websites, niet over bijnamen.
Het was een gevolg van een website als je goed gelezen had.

Ja, baas.
Woef.

Ik heb goed gelezen, het gaat over bijnamen niet meer over websites. Daarom ter herhaling verder on topic.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #490 Gepost op: 2009/05/11, 12:53:10 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #491 Gepost op: 2009/05/11, 14:00:49 »
Hé Wanda Rooze, nee hoor, wat jij had staan is zeer zeker ook goed, ik vertelde alleen maar even dat mijn website de naam femke98 in zich heeft.
Dus aan ex de tip dat het ook om de website ging.
Vandaar.

Nog een keertje dan omdat jij het bent.
Ik snap waar jullie het over hadden, ik snap waar de discussie uit begon, ik vroeg jullie gewoon simpel na al het ophelderen om weer ontopic te gaan, is toch niet zo'n hele rare vraag? Kunnen we dan nu weer echt volledig ontopic.

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #492 Gepost op: 2009/05/11, 14:02:33 »
Mijn website is: http://femke98.webs.com

Krijg hier soms een white page te zien, als ik de diverse linkjes benader. Kan wellicht ook aan firefox liggen.

Verder ziet het er heel netjes uit, hoewel ik persoonlijk qua inhoud sommige opmerkingen (zoals hieronder) wat overbodig vindt:
Citaat
-Klagen over Windows is niet nodig. U kunt gewoon een goed besturingssysteem installeren zoals Linux Ubuntu.
-Normaal gesproken is Windows helaas al voor geïnstalleerd op uw nieuwe computer.

Daarnaast natuurlijk een prima streven om Ubuntu op deze manier te promoten in combi met je hobby!
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

« Reactie #493 Gepost op: 2009/05/11, 17:39:12 »
@Stijnen, dat heb ik dus soms ook, dat ik een witte pagina krijg, maar dan ververs ik de pagina en het is weer in orde.
Dit heb ik sinds ik de website heb, nog nooit gehad, nu wel. Of het door FF komt? Geen flauw idee.
De linken in de hoofdstukken doen het wel allemaal okee hier. Ook die van de rss nieuws en overige linken.

Als er meerdere mensen over deze tekst vallen, zal ik eens kijken of ik het ga veranderen. Voor als nog laat ik het zo staan.
webs.com stopt waarschijnlijk verborgen scripts in jouw website voor systeemdoeleinden, advertenties, bezoekersteller, enzovoorts. Zo'n lege pagina kan dus komen door een fout in dat script.

« Reactie #494 Gepost op: 2009/05/11, 17:42:12 »
Zo'n lege pagina kan dus komen door een fout in dat script.

Of een adblocker die de advertentie tegenhoud en ge dus alleen een lege pagina ziet.

« Reactie #495 Gepost op: 2009/05/11, 17:45:22 »
Er kan toch 2 dagen geleden een fout in een script geslopen zijn? Ik heb hier trouwens nergens last van. Misschien de adblocker inderdaad ;)

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #496 Gepost op: 2009/05/11, 17:54:57 »
Er kan toch 2 dagen geleden een fout in een script geslopen zijn? Ik heb hier trouwens nergens last van. Misschien de adblocker inderdaad ;)

Ik heb hier Adblock plus als add-on in Firefox. Zojuist even uitgeschakeld om te testen op de site van Femke98. Lijkt idd een adblocker probleempje, aangezien ik het probleem nu niet tegenkom.
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

« Reactie #497 Gepost op: 2009/05/12, 13:37:46 »
http://www.linuxweblogs.nl (LWL) is naast Digiplace een van mijn Linux projecten. De content van LWL wordt gevoed vanuit andere Nederlandstalige weblogs die uitsluitend schrijven over Linux. Mocht je zelf een weblog bijhouden waar een goede rss feed op beschikbaar staat dan kan je ook je eigen weblog toevoegen. Gebruik daarvoor de contactpagina van LWL.

Linux op je desktop: Digiplace - http://www.digiplace.nl

Offline Hij

• Lid
« Reactie #498 Gepost op: 2009/05/12, 20:08:17 »
Mijn nieuw projectje  :)
Is nu nog een test site, draait nog op mijn pc thuis.
http://85.146.177.204
Geef maar commentaar  ;)
Misschien een rare vraag hier, maar kunnen mensen ook met ie ernaar kijken? Het liefst met ie 7 of 8. Ik heb alleen ie6 (via ie4linux  =D). Ben beniuewd of het ook in ie goed uitziet.
In ie6 ziet het lelijk uit, maarja ik ga geen rekening houden met een hele oude browser!

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #499 Gepost op: 2009/05/12, 20:31:17 »
Ziet er mooi uit hoor, naar mijn bescheiden mening.
Als ik al commentaar zou moeten geven dan zou de foto op de startpagina misschien iets meer van de hond mogen laten zien, dit is een beetje klein.

Verder top!

IE kan ik helaas niet uitproberen...