Aan het forum moet ik nog veel werken... Da staat bij m'n iGoogle to-do lijstje

Over joomla: eigenlijk niets dan goeds... Het is een stabiele CMS met een relatief lage instapdrempel. Normaal zou je zelfs helemaal geen kennis moeten hebben van (x)html en php, ik ken niets van PHP, maar xhtml is toch écht wel een vereiste... En ook een kleine inleiding op databases helpt.
Verder weet ik niet goed wat je bedoelt met "betalende joomla", wat ik weet is dat je templates (dus de frontend indeling van je modules) gratis of betalend kunnen zijn. Maar de gratis modules kan je net zo aanpassen naar je eigen wensen zodat je een betalende template uitkomt. Je moet er enkel een paar uurtjes scripting insteken, dus dat valt wel mee...
Het probleem met die gratis dingen is natuurlijk dat het geheel soms slecht gemaakt is, de knopjes bovenaan zijn bv. opgebouwd uit 2 afbeeldingen, terwijl dat evengoed 2 afbeeldingen en een div had kunnen zijn (dat moet ik nog veranderen).
Maar in het algemeen ben ik meer dan tevreden, soms vraag ik me wel eens af waarom ik niet voor een "smooth" oplossing heb gekozen zoals wordpress, maar je ziet pas echt de mogelijkheden van joomla als je ze nodig hebt. Bij wordpress wordt het al heel moeilijk om je website naar Web2.0 over te brengen en bij Joomla gaat het quasi vanzelf.
Maar bovenal: het is een goeie leerschool voor m'n hobby én m'n studies...