Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: splashscreen manager  (gelezen 830 keer)

ngabanye

• Gast
splashscreen manager
« Gepost op: 2007/04/08, 10:28:01 »
Goeiemorgen mensen,

Vandeweek heb ik ubuntu geinstalleerd op mijn pentium III, en vond er onder systeem/voorkeuren de handige splashscreen manager.
Na vandaag Ubuntu op mijn Laptop gezet te hebben vind ik deze op mijn nieuwe installatie niet terug in het menu. Spijtige zaak. Ik heb desbetreffende pack gedld en proberen te installeren maar krijg de melding

Error: dependency is not satisfyable : libglade2-ruby

via 'sudo apt-get' lukt het ook niet

ruby gtk2 krijg ik ook niet geinstalleerd

nochtans heb ik via synaptic alles wat enigszins onder die noemer valt geinstalleerd...

op mń desktop had ik er geen problemen mee

kben kersverse gebruiker van linux, sry voor de domme vraag misschien, hopelijk kan er iemand mij helpen, dank bij voorbaat.

(btw als ik kubuntu installeer is het dan aangeraden van dit op een andere partitie te doen? )

zalig pasen ;)

splashscreen manager
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/08, 11:22:29 »
Ten eerste welkom op dit forum! :)

Kijk hier eens voor hulp http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=2154663

Het kan nooit kwaad om vragen te stellen! Het is ook altijd handig om eens naar de Nl wiki-pagina's te gaan voor informatie! https://wiki.ubuntu.com/NederlandstaligeDocumentatie

zalig Pasen :)

ngabanye

• Gast
splashscreen manager
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/08, 13:49:09 »
Bedankt voor het snelle antwoord, en voor het warme onthaal.

als ik de manager wil installeren zegt ie dus        >                                       "...not satisfiable : libglade2-ruby"
>via ubuntuforums ik dus op zoek naar libglade2-ruby ter installatie
wil ik deze installeren zegti ie                                  >                                       "...not satisfiable : libgtk2-ruby"
bij poging to installatie van deze zegt ie               >                                       "...not satisfiable : libatk1-ruby"
bij deze                                                                         >                                        "...not satisfiable : libglib2-ruby"
als ik deze dan tenslotte wil installeren zegt ie   >                                       "...newer version already installed"

dat kan heel goed zijn want deze laatste had ik al met synaptic geinstalleerd. hoe komt het dat hij die dan niet vindt en me  zo lang laat zoeken ;)

kgeraak er weinig wijs uit eerlijk gezegd.
Maar geef de moed niet op ;P

(heb ondertusssen alle libglibs te vinden in synaptic maar geinstalleerd, echter tevergeefs)

ok, heb het geinstalleerd gekregen.

systeem> beheer> softwarebronnen > door de gemeenschap beheerde OS bronnen aangevinkt en automatisch werden nieuwe updates gevonden die nieuwe mogelijkheden boden.
 en inderdaad, na installatie van de gedlde >gnome-splashscreen-manager_0.2-5_all.deb< verscheen het splashscreen icoontje onder > systeem/ voorkeuren

OH WAT DOET DIT DEUGD ;)

splashscreen manager
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/08, 23:10:57 »
Ja, Ubuntu is even puzzelen in het begin, maar je leert snel bij. :)