Beste mensen,
Graag advies. Ik heb Ubuntu 14.04 geïnstalleerd. Tot vandaag weinig problemen, wel eens vastgelopen maar dan is koude herstart voldoende om weer overal bij te kunnen. Als ik nu de laptop aanzet, kom ik in het inlogscherm, kan ik mijn wachtwoord invullen maar daarna blijft Ubuntu hangen op de desktop waar ik niet meer zie dan mijn schermachtergrond en linksonder "Ubuntu 14.04. Ubuntu lijkt op te starten maar houdt het halverwege voor gezien. Verder gebeurt er niets en kan ik nergens bij komen.
Oh, ik heb niets aangesloten op de laptop.
Ik kan niet anders dan met de aan-/uitknop het ding uitzetten, zijn er manieren - sneltoetsen? - om nu toch netjes het systeem af te sluiten?
Ik heb geprobeerd via GRUB (met behulp Shift toets bij opstarten) en de recovery mode binnen te komen, maar ook dat werkt niet.
De laptop is oud dus het zou een hardware probleem kunnen zijn, de harde schijf kan ik natuurlijk demonteren en redden wat daar op staat, maar ik heb ook nog het een ander in 'mijn documenten' staan en ik weet niet hoe ik daar nu bij moet komen.
Iemand een idee?
Hoor het graag!
Hartelijke groet,
Arnold