Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NTFS partitie niet meer toegankelijk in Ubuntu  (gelezen 253 keer)

Offline Peterbeter

• Lid
  • Steunpunt: Nee
NTFS partitie niet meer toegankelijk in Ubuntu
« Gepost op: 2015/10/09, 13:21:48 »
Ik gebruik een NTFS partitie zodat ik die ook kan gebruiken met WIndows10
Maar nu krijg ik geen toegang meer tot deze partitie in Ubuntu en komt de volgende melding:
Citaat
Er is een fout opgetreden bij het aanspreken van 'Data', het systeem geeft de volgende foutmelding weer: The requested operation has failed: Error mounting /dev/sdb1 at /media/peter/Data: Command-line `mount -t "ntfs" -o "uhelper=udisks2,nodev,nosuid,uid=1000,gid=1000,dmask=0077,fmask=0177" "/dev/sdb1" "/media/peter/Data"' exited with non-zero exit status 14: The disk contains an unclean file system (0, 0). Metadata kept in Windows cache, refused to mount. Failed to mount '/dev/sdb1': Operation not permitted The NTFS partition is in an unsafe state. Please resume and shutdown Windows fully (no hibernation or fast restarting), or mount the volume read-only with the 'ro' mount option.
Ik heb WIndows al op allerlei manieren afgesloten, maar niets helpt.
De optie om de partitie  read-only te maken lijkt me niet wenselijk omdat ik zowel vanuit Ubutu als vanuit Windows deze partitie wil kunnen gebruiken.

Iemand een suggestie?
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Peterbeter

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: NTFS partitie niet meer toegankelijk in Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2015/10/09, 15:07:50 »
Heb het antwoord inmiddels gevonden op deze site: http://superuser.com/questions/880867/cannot-mount-ntfs-partitions-because-of-windows-10

Hoewel lastig te onthouden (voor mij) is het heel eenvouding:
Windows10 helemaal afsluiten door SHIFT-toets ingedrukt te houden en dan Windows10 af te sluiten.
Vervolgens is de NTFS partitie weer beschikbaar in Ubuntu.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood