Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows Vista activatie lukt niet binnen Mint  (gelezen 1431 keer)

Windows Vista activatie lukt niet binnen Mint
« Gepost op: 2015/10/05, 21:32:51 »
Ik probeer Vista te activeren binnen Virt. Box in Mint 17.
Krijg melding: geen geldige productcode. Ik voer de code in van de vista sticker op de PC.  Die was voor geinstalleerd bij aankoop pc vijf jaar geleden.
PC is 64 bits. Ik vraag me nu af, bij welke versie de code hoort. Kun je ergens opzoeken, of een code voor 32 of voor 64 bits is?

Heb Microsoft helpdesk proberen te bellen, maar die heeft het druk met de uitrol van Windows 10. :)
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Windows Vista activatie lukt niet binnen Mint
« Reactie #1 Gepost op: 2015/10/05, 23:08:41 »
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat dat niet gaat. Maar er is gelukkig een alternatief: een volledig legale gratis VM met Windows 7:
https://sites.google.com/site/computertip/samsung

Werkt perfect. Ik heb 'm zelf ook.  =D

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Windows Vista activatie lukt niet binnen Mint
« Reactie #2 Gepost op: 2015/10/06, 07:28:13 »
Wanneer Microsoft het niet wil hebben, dat je het in een virtualbox installeert, dan heb je een probleem.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Windows Vista activatie lukt niet binnen Mint
« Reactie #3 Gepost op: 2015/10/06, 07:40:19 »
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat dat niet gaat. Maar er is gelukkig een alternatief: een volledig legale gratis VM met Windows 7:
https://sites.google.com/site/computertip/samsung

Werkt perfect. Ik heb 'm zelf ook.  =D
Pjotr,
Bedankt, ga ik proberen. Ik heb een 5 jaar oude Garmin, die alleen via Windows is bij te werken, dus dat komt dan mooi uit.
De aanleiding van dit gebeuren is echter, dat ik mijn Yaesu computergestuurde zender wil gaan bedienen met bovengenoemde PC.
Alles is aangesloten en ik kan BPSK meelezen via de geluidskaart. Er komen Roemenen, Russen, >Duitsers, van alles voorbij, maar zenden lukt niet. De zender op zenden of ontvangen zetten via PTT lukt niet via Linux. Dus ik wil even in Windows in VB via Hamradio en een Sweex USB - serial kabel proberen, of het aan het besturingssysteem ligt.
Een heel verhaal, besef ik.
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Windows Vista activatie lukt niet binnen Mint
« Reactie #4 Gepost op: 2015/10/06, 08:12:07 »
De aanleiding van dit gebeuren is echter, dat ik mijn Yaesu computergestuurde zender wil gaan bedienen met bovengenoemde PC.
Dan hebben we meer gemeen, alleen is mijn Yaesu van een oudere datum (FT-101-ZD / FT-227), maar die staan al jaren zonder spanning......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Windows Vista activatie lukt niet binnen Mint
« Reactie #5 Gepost op: 2015/10/06, 11:43:36 »
Productcode is mogelijk ook gekoppeld aan de hardware en of (OEM) merk..
Virtualbox laat zich als totaal andere hardware zien ;)
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Windows Vista activatie lukt niet binnen Mint
« Reactie #6 Gepost op: 2015/10/07, 07:06:15 »
De aanleiding van dit gebeuren is echter, dat ik mijn Yaesu computergestuurde zender wil gaan bedienen met bovengenoemde PC.
Dan hebben we meer gemeen, alleen is mijn Yaesu van een oudere datum (FT-101-ZD / FT-227), maar die staan al jaren zonder spanning......
Hallo, Ron
Hier gaat het spul dagelijks aan, zeker in de winterperiode.
Ik heb die FT857 gekocht, omdat er een Data en een Cat uit- en ingang op zit met een mini -DIN. Met software als Hamradio of nu Fldigi kan ik alles in de zender uitlezen en instellen. Van vermogen tot drempels, De zend frequentie, Hij kan op HF, 6 en 2 meter. Ik doe veel met BPSK.  Detectie gaat via de geluidskaart.
Met de gedateerde PC ging alles goed,  ik kan de zender PTT gewoon bedienen via de seriele poort op de PC (zo oud is deze al). Met 256 MB geheugen is deze een beetje traag.
Als ik daarmee CQ geef, dan gaat het rode lampje gewoon aan en de staande golf en power meter ook. Dat lukt me uit FLDIGI op de recente laptop nog niet.
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Windows Vista activatie lukt niet binnen Mint
« Reactie #7 Gepost op: 2015/10/07, 12:19:19 »
Probeer het eens op het forum voor zendamateurs ...........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Windows Vista activatie lukt niet binnen Mint
« Reactie #8 Gepost op: 2015/10/08, 00:35:13 »
bmwpiet, misschien zijn sommige oplossingen simpeler :)  Amateurradio en Linux gaan prima samen. (BPSK, http://linpsk.sourceforge.net/ ) Zelf heb ik deze mode nooit gebruikt (geen licentie, dus mijn ervaring ligt meer bij packet, rtty en sstv op de cb). Niet zo gek lang geleden (nog geen 2 maanden terug) liet ik hier TSTHOST op lopen zonder problemen en Paxon (met geluidskaartdriver werkte hier via wine). TSTHOST ging overigens gewoon via de compoort en een tnc. Een leuk weetje voor de niet-amateurs, de 'debian-achtigen' ondersteunen dit standaard en bij windows is zoiets een verschrikking. Om een technisch verhaal simpel te verwoorden, windows is niet snel met het afhandelen qua zaken via de compoort en door de vertraging mis je 'frames' en zijn de verbindingen met sommige hardware (bijvoorbeeld een baycom-modem) slecht of onmogelijk te noemen.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint