Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Upgrade start niet  (gelezen 634 keer)

Offline LtB

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Upgrade start niet
« Gepost op: 2015/09/03, 16:24:46 »
Op mijn laptop (v/h WXP) heb ik Xubuntu geïnstalleerd, en alles functioneerde.
Echter een poos niks mee gedaan.
Gisteren bij opstart melding dat ik moest upgraden, echter de nieuwe versie zou al niet meer worden oindersteund., dus ik zou meteen weer moeten upgraden.
Eerste stap is uitgevoerd, en hoewel ik wat foutmeldingen zag langskomen, lijkt alles te functioneren.
Ik kan niet  zien, welke versie er nu geinstalleerd is (14. ... )
Nu opnieuw opgestart, en meteen volgde uitnodiging tot upgraden naar Versie 15. ....
Ik zeg ja, vul het authenticatiewachtwoord in (en dat wertkte gisteren, dus waarom nu niet?) en vervolgens gebeurt er helemaal niets. Niente, nada, noppes.

Hoe kom ik hier uit?
Leo
(kan slechts onregelmatig met Linux stoeien)
Xubuntu 14-04 op oude laptop (Acer Aspire 9500 2GB/75GB)
Ubuntu 12-10  in Virtualbox op Win dows7 desktop

Offline Joris Donders

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: Upgrade start niet
« Reactie #1 Gepost op: 2015/09/03, 19:47:45 »
Het beste wat je kan doen is een opstartbaar medium te maken (CD, USB-stick, ....) en Xubuntu 14.04 LTS schoon installeren. Vermits je toch die pc lang niet meer gebruikt hebt zullen er maar weinig dingen zijn die je nog echt nodig hebt als back-up.

Dus tijdens de installatie kiezen voor 'wis de schijf en installeer Xubuntu' . Op die manier heb je een goed systeem.

Upgraden durft al eens mis gaan  :rolleyes: soms.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
« Reactie #2 Gepost op: 2015/09/03, 19:59:09 »
En bijkomend voordeel: 14.04 wordt 5 jaar ondersteund :)

Offline LtB

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2015/09/03, 23:17:54 »
Het beste wat je kan doen is een opstartbaar medium te maken (CD, USB-stick, ....) en Xubuntu 14.04 LTS schoon installeren.

Daar zat ik al half en half over te denken.
Citaat
Vermits je toch die pc lang niet meer gebruikt hebt zullen er maar weinig dingen zijn die je nog echt nodig hebt als back-up.

Niets!
 De laptop heb ik versneld buiten gebruik gesteld toen het scherm elke dag nieuwe verticale strepen ging vertonen, en er toen snel genoemde Xubuntu opgezet. Pas nu ik een losse monitor op de kop heb getikt ben ik er weer mee gaan spelen....
Citaat
Dus tijdens de installatie kiezen voor 'wis de schijf en installeer Xubuntu' . Op die manier heb je een goed systeem.
Upgraden durft al eens mis gaan  :rolleyes: soms.
Leo
(kan slechts onregelmatig met Linux stoeien)
Xubuntu 14-04 op oude laptop (Acer Aspire 9500 2GB/75GB)
Ubuntu 12-10  in Virtualbox op Win dows7 desktop