Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [xubuntu] windows 10 automatisch opstarten  (gelezen 162 keer)

[xubuntu] windows 10 automatisch opstarten
« Gepost op: 2015/08/29, 09:44:56 »
Hallo, ik zou meteen naar windows terug willen keren. Linux werkt namelijk niet goed op mijn oude laptop sinds 14.04. Echt jammer, maar helaas wil ik geen tijd spenderen om nog meer ossen te testen, want de laptop is daar veel te traag voor. Daarom dus wil ik windows 10,want dit os heb ik wel nog getest en werkt veel beter (zelfs sneller) dan windows 7 en xubuntu!

Nu is mijn vraag, heo laat ik mijn laptop nu automatisch opstarten naar windows 10?!? Ik heb gezocht op google en vond vele verschillende oplossingen maar geen enkele oplosing werkt in mijn xubuntu 14.04.2 OS!
Kan iemand mij dat eens uitleggen hoe het in xubuntu kan?

Alvast bedankt!

EDIT
Ik ben nu half op weg, ik heb gksu update-grub gedaan en nu kan ik de bestanden wel openen! Alleen nog een ander probleem!! Ik heb windows 10 niet in de grub staan, wel windows recovery environment 'loader), maar geen windows 10?!? Mijn probleem is nu nog steeds niet gefixt!! Hoe kan ik nu automatisch naar windows 10 opstarten als ik in de grub geen windows 10 kan uithalen......... wat een dom os die xubuntu. Het is echt balen nu, want nu kan ik eigelijk ook niet meer gewoon handmatig opstarten naar windows 10.

Edit2:
Ik heb het  gefixt met behulp van laatste reactie van dit topic:
https://askubuntu.com/questions/600042/installing-windows7-after-ubuntu-14-04-other-recommendations-not-working/600063#600063
En met dit:
sudo gedit /boot/grub/grub.cfg

De  /etc/grub.d/40_custom staat trouwens niet meer in een aparte file sinds 14.04, maar is samengevoegd in de grub.cfg file. Daarvoor moet je naar onder scrollen.
(best wel stom dat het nergens op google zo staat uitgelegd, ik hoop dat dit topic uniek is die vele mensen kan helpen)
« Laatst bewerkt op: 2015/08/29, 10:45:45 door ubuntunoob »

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
  • Steunpunt: Nee
Re: [xubuntu] windows 10 automatisch opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2015/08/29, 19:55:25 »
Zou je nog wel je topic willen markeren als opgelost? :)