Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een device om een stick met mp3 te laten afspelen op HiFi ?  (gelezen 6704 keer)

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Een device om een stick met mp3 te laten afspelen op HiFi ?
« Reactie #25 Gepost op: 2015/08/20, 14:41:05 »
@Ron. Dit zijn allemaal algemeenheden waar ik niks mee kan. Flac voldoet aan alle voorwaarden die gelden voor een open standaard. En als NL roept dat dat niet zo is, ach.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #26 Gepost op: 2015/08/20, 14:52:15 »
Het kan best zijn, dat het nooit ter keuring is aangeboden, dan is het ook niet goedgekeurd............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #27 Gepost op: 2015/08/20, 15:31:40 »
Het kan best zijn, dat het nooit ter keuring is aangeboden, dan is het ook niet goedgekeurd............
Laten we het als we hebben over open standaarden dan voortaan specifiek benoemen: internationaal of lokaal (NL). Als het een internationale open standaard is (zoals flac) dan hoef ik niet te wachten op spuit elf (= NL). Voegt niks toe wat mij betreft.
(teruglezend zie ik dat je idd hebt gezegd dat het volgens de Nederlandse definitie is, daar heb ik overheen gelezen)

Flac is dus een open (internationale) standaard.
« Laatst bewerkt op: 2015/08/20, 15:33:26 door markba »

« Reactie #28 Gepost op: 2015/08/20, 21:05:16 »
Zowel flac als ogg kom ik deze lijst niet tegen: =Opgenomen&pagetitle=pastoeof/]https://lijsten.forumstandaardisatie.nl/lijsten/open-standaarden?lijst=Pas%20toe%20of%20leg%20uit&status[]=Opgenomen&pagetitle=pastoeof/
Ik kom eigenlijk helemaal geen audio formaten tegen in die lijst.

Echter zou zowel flac als ogg volledig voldoen aan de eisen.

Maar dit raakt volgens mij wat erg off-topic.  ;)
Weer on-topic dan maar:
De recording device X-Y microfoons; neemt automatisch in het mp3-formaat op. Ik zou kunnen converteren naar FLAC, maar dat brengt weinig op.

Onze muziek is vooral op dit moment begrepen als werkstukken; zang en piano die nog een baslijn nodig hebben, of een arrangement maken in een bepaalde song (het bewuste 3e deel zoeken) ,  enzovoort.

Voor HiFi gaat gewoon de CD en vinyl op en daar geniet ik dan van de muziek. Maar voor onze band is het nodig om bepaalde stukken verder af te werken: dus meespelen met het opgenomen gedeelte. En dan is de kwaliteit niet echt van belang. Illegaal downloaden doe ik niet aan; hoogstens een studiewerk voor mijn instrument, maar het bijhouden doe ik niet.

Een mp3 naar flac converteren is idd nutteloos. Als de aanwezige opname apparatuur alleen in mp3 formaat kan opslaan heb je helaas weinig keus.
Maar fijn dat het ook gebruikt voor cd en vinyl en dan wel van de gehele geluidskwaliteit kan genieten.  ^-^