Het valt me op dat ik sinds de nieuwe steunpuntenkaart, geen enkel verzoek heb gekregen voor hulp. Nu was het al mondjesmaat (~4 berichten per jaar), maar helemaal niets is wel heel erg weinig!
Mijn vraag: hebben jullie (als steunpunt) dezelfde ervaring? Want als dat zo is, werkt die kaart dus niet (meer) voor het doel waarvoor deze opgesteld is. Het geacht mede-forumlid (femke98) heeft een alternatief voor die kaart gemaakt:
http://steunpunt-almere.nl/steunpunten-nl-be/. Prijzenswaardig, maar een beetje jammer van de energie vind ik, het zou niet nodig moeten zijn. Het zou mooi zijn (zeker vanuit de hulpvrager geredeneerd) als we met één kaart uit zouden kunnen.
Nu hebben we al een hele discussie gehad over de (vermeende) verslechtering van de toegankelijkheid in de nieuwe opzet omdat je nu alleen maar hulp kunt vragen nadat je een account op het forum hebt aangemaakt:
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=84188.0 Nu is het niet mijn bedoeling om die discussie weer helemaal op te rakelen (de gemoederen liepen hoog op!), maar meer om te inventariseren wat de huidige stand van zaken is: werkt de kaart wel of niet?
Ben benieuwd!