Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ISO's en .deb's maken  (gelezen 1239 keer)

Offline hello

• Lid
ISO's en .deb's maken
« Gepost op: 2007/04/03, 11:13:57 »
Hoe kan ik een iso image maken (niet branden) en .deb's maken, liefst in een gui.
In beginnerstaal (voor de opdrachtregel, want van de engelse uitleg die ik vind met google begrijp ik niets.

Bedankt!

Offline hello

• Lid
ISO's en .deb's maken
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/05, 12:10:45 »
Ik bedoel geen bestanden van cd's maar bestanden op de HD. En een .deb?

Offline siegi

• Lid
ISO's en .deb's maken
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/05, 12:19:06 »
Ik snap eigenlijk niet wat je bedoeld, (een .deb bestandje is eigenlijk pakketje waar software inzit)
Je kan deze dan gemakkelijk installeren met een package manager.  Je kan natuurlijk deze zelf aanmaken bv als je zelf een kernel compileerd is het handig daarvan een .deb te maken.  

Een iso is eigenlijk een bestand waarin alles zit wat erop de cd moet komen.  Als je via lokaties cd/dvd werkplaats gaat dan kan je daar bestanden toevoegen.  Als je uiteindelijk op naar schijf schrijven drukt kan je inplaats van de brander beeldbestand selecteren dan maak je een iso aan.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
ISO's en .deb's maken
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/05, 12:22:05 »
Je kan ook een .iso bestand maken met brasero, dat programma zit in de universe repository van edgy/feisty.

Offline woteb

• Lid
ISO's en .deb's maken
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/05, 13:51:05 »
Of je gebruikt K3B. In plaats van naar een brander heb je ook de mogelijkheid om naar ISO's te schrijven.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline hello

• Lid
ISO's en .deb's maken
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/06, 11:59:19 »
Bedankt!