Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Googleearth niet OK na upgrade naar Mint 17.2 Rafaela  (gelezen 338 keer)

Offline aartje

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Googleearth niet OK na upgrade naar Mint 17.2 Rafaela
« Gepost op: 2015/07/05, 07:35:41 »
Ik heb mijn Mint17.1 Mate 32bit op mijn Samsung N210 netbook ge-upgrade naar 17.2
Alles ging zonder problemen. Ik moest wat beeldscherm-features (Compiz) uitzetten waar ik geen
behoefte aan had (ik houd alles het liefst zo simpel mogelijk)

Google-earth gaf weer  problemen met het zoeken naar een plaats (Alkmaar bleek in Afrika te liggen). Dat viel te verhelpen
door een regeltje in het shell-script toe te voegen zoals elders gemeld.

Het enige probleem is dat de wereldbol niet te zien is , alleen maar een zwart scherm met gele contouren van de landgrenzen.
Is daar iets aan te verhelpen? Of moet ik naar een oudere versie van Goiogleearth ?

Offline aartje

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Googleearth niet OK na upgrade naar Mint 17.2 Rafaela
« Reactie #1 Gepost op: 2015/07/05, 08:11:26 »
Ik heb het maar "opgelost" door een oudere versie te installeren, zoals beschreven in:

http://paste.ubuntu.com/7332388/

Offline DeBaas

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: Googleearth niet OK na upgrade naar Mint 17.2 Rafaela
« Reactie #2 Gepost op: 2015/07/05, 11:44:39 »
Zwarte wereldbol:
Onder Extra > Opties > 3D-weergave, veilige modus aanvinken.

Wil nog wel eens helpen.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL