Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: feisty fawn - tijdens laden "TTY-session1 no stanza  (gelezen 547 keer)

Offline hadez

  • Lid
feisty fawn - tijdens laden "TTY-session1 no stanza
« Gepost op: 2007/04/02, 15:50:51 »
ik heb net nogmaals geprobeerd om FF te instaleren, maar ik heb de flag "splash" weggehaald, en daarmee kan ik alle meldingen zien die FF maakt tijdens het opstarten. Op een gegeven moment zie ik iets met init/init.d/TTY1: error no stanza. Dit geldt ook voor alle TTY tot en met 15. Ik krijg geen beeld, maar hoor wel GNOME opstarten. Als ik dan ctrl-alt-f1 indruk, om in de TTY1 te komen, dan zie ik nog het laatste opstart-berichtje, maar ik kan geen opdrachten geven. Zelfde geldt voor TTY2-6. Dit gebeurt met de beta-CD van FF. Ik probeer nu met de alternate-cd alsnog FF te installeren, maar ik heb er eigenlijk een hard hoofd in, want die alternate-cd is meer voor pc's met minder geheugen, dan waar dit soort gekke dingen gebeuren. Ik kan ook nergens vinden wat "unknown stanza" betekend, dus dat schiet ook niet op :(

IK zal zo nog even kijken wat die error precies is, maar weet iemand, of heeft iemand ervaring met, dit probleem? Ik heb de CD gechecked op fouten, maar de CD is goed.

Mijn videokaart is een GeForce5200 FX, en draait prima met de nv- als de nvidia-drivers. Volgens mij ook goed met de VESA-drivers.

mvg,
Hadez